جمعه ۱۴ دی ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

گروه بین‌الملل: سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، تهدید کرد اگر وساطت‌ها و اقدامات کنونی برای حل بحران لبنان شکست بخورد و حکومت نیز همچنان بر مواضع خود پافشاری کند، گروه معارضان و مخالف دولت طی 10 روز آینده نشستی را برای رایزنی برگزار و تصمیمات قاطعانه‌ای را اتخاذ خواهد کرد.

این امتیاز که در واقع به معنی اعطای حق وتو به حزب‌الله و متحدان این حزب در پارلمان خواهد بود، با واکنش فواد سنیوره نخست‌وزیر موقت و نزدیک غرب لبنان، مواجه شده‌است.

نصرالله در سخنان خود که پایگاه اینترنتی المنار آن را منتشر کرد با بیان اینکه آرامش معارضان در زمان کنونی دلیل اصرار آنها برای حل امور جاری است، تأکید کرد: هیچ رئیس‌جمهوری از جمله میشل سلیمان بدون داشتن یک سوم کرسی‌های حکومت وحدت ملی نخواهد توانست با مشکلات آینده رو‌به‌رو بشود و هیچ کاری از پیش نخواهد برد.

نصرالله در ادامه سخنان خود با انتقاد از اعمال نظرهای واشنگتن در لبنان تصریح کرد: مداخله آمریکا در امور داخلی لبنان این کشور را بار دیگر به نقطه صفر بازگردانده‌است.

رهبر حزب‌الله ‌لبنان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر لبنان به سوی جنگ داخلی کشیده شود جرج بوش چه کاری می‌تواند در لبنان انجام بدهد؟

وی همچنین در هشدار به دولت سنیوره مبنی بر اینکه معارضان در مقابل اقدامات غیرقانونی حکومت ساکت نمی‌نشیند و اگر لازم باشد از هر وسیله مشروعی که به‌نظرش برسد حتماً استفاده خواهد کرد، گفت: هنوز درها به روی وساطت‌های مختلف باز است و از فرصت باقیمانده باید استفاده کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان نیز در واکنش به تهدیدات شدیدالحن نصرالله با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که حزب‌الله در تداوم خلأ سیاسی در نهاد ریاست جمهوری، تا رسیدن به مطالبات خود مانعی نمی‌بیند.

در این بیانیه آمده است: اظهارات سید حسن نصرالله، واقعیت طرح حزب‌الله برای لبنان را برملا کرد که این طرح برپایه تغییر همه ارکان نظام سیاسی این کشور به نظام دیگری استوار است.

کد خبر 40899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز