همشهری آنلاین: بریتانیا از نظر حفظ اطلاعات خصوصی مردم، در پایین‌ترین جایگاه نسبت به سایر کشورهای اروپایی قرار گرفته است.

یک نهاد نظارتی بین‌المللی که مقر آن در بریتانیاست، روز دوشنبه 31 دسامبر (11 دی) در گزارش خود، این کشور را در ردیف آمریکا، روسیه، سنگاپور و چین قرار داده است.

در گزارش "پرایوسی اینترنشنال"، همچنین بریتانیا با توجه به کثرت دوربینهای مداربسته، طرح دولت برای تهیه کارت شناسایی ملی و پاسخگو نبودن دولت در زمینه حفظ اطلاعات خصوصی مردم، یک "جامعه تحت نظر" معرفی شده است.

این سازمان که وضعیت ‪ ۴۷‬کشور را بررسی کرده، آورده است در بریتانیا منطقه اسکاتلند از دو منطقه دیگر انگلیس و ولز از نظر حفاظت از اطلاعات خصوصی مردم به صورت معنا داری در شرایط بهتری قرار دارد.

ماه گذشته، خبر گم شدن لوح فشرده حاوی اطلاعات خصوصی ‪ ۲۵‬میلیون شهروند بریتانیایی که شامل مشخصات بانکی آنان بود، در محافل و رسانه‌های این کشور جنجال آفرید.[در همین ارتباط]

در فهرست شرایط کشورها از نظر حفظ اسرار مردم، آمریکا در میان کشورهای دمکراتیک، در بدترین شرایط قرار دارد.

در میان کشورهای اروپایی نیز آلمان از رتبه اول به رتبه هفتم رفته و جای خود را به یونان داده که بهترین جایگاه را در اروپا از نظر حفظ اطلاعات مردم به خود اختصاد داده است.

در میان ‪ ۴۷‬کشور مورد بررسی پرایوسی اینترنشنال، کانادا در مقام نخست قرار دارد و کشورهای آرژانتین، آیسلند و سوییس با فاصله کمی پس از آن قرار گرفته‌اند.

مالزی نیز در پایین جدول بعد از بریتانیا جای گرفته است.

کد خبر 40606

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز