همشهری آنلاین: محققان دوربینی اختراع کردند که می تواند از فاصله 25 متری سلاح، مواد مخدر و مواد منفجره‌ای که در زیر لباس افراد پنهان شده را ببیند.

این دوربین پیشرفته را می‌توان در ایستگاه‌های قطار، مراکز خرید و دیگر فضاهای عمومی بکار گرفت. با این حال طراحان آن اعلام کرده‌اند که تصاویری که این دوربین از زیر لباس افراد نشان می‌دهد جزئیات آناتومیک ندارد.

خبر تولید این دوربین و تقاضای سازمان‌ها دولتی انگلیس برای خرید این دوربین به موج نگرانی‌های مردم انگلیس برای افزوده شدن نگهبان‌های خیابان‌هایی که زندگی آن‌ها را زیر نظر دارد دامن زده است.

این دوربین پیشرفته که T5000 نام دارد تا به حال مشتریان زیادی مانند آژانس‌های امنیتی دولتی و غیر دولتی پیدا کرده است.

سازنده این دوربین شرکت تروویژن در آکسفورد انگلیس است. این دوربین ابتدا برای استفاده در فضاپیماها و علم نجوم طراحی شده بود اما کمی بعد دانشمندان متوجه شدند دوربینی که می‌تواند از میان ابرها و گرد و غبارهای کهکشانی تصاویر پشت آن‌ها ببیند از روی لباس هم می‌تواند زیر آن را ببیند.

این دوربین می‌تواند به رایانه متصل شود و از این طریق می‌تواند به صورت هوشمند رفت و آمد افراد مشکوک را به کنترل کنندگان اطلاع دهد. روش کار این دوربین به این صورت است که امواج تراهرتزی را که از افراد در فضا ساطع می‌شود تشخیص می‌دهد و اندازه‌گیری می‌کند.

کد خبر 46135

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز