یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت زراعت و محیط زیست اسپانیا پس از نشست هفتگی هیات دولت این کشور اعلام کرد از یکم جولای سال جاری فروشگاه‌های اسپانیا طبق قانون موظف هستند بابت کیسه‌های پلاستیکی ارائه شده به مشتریان از آنان هزینه دریافت کنند.

تلاش‌های اسپانیا برای کاهش پسماندهای پلاستیکی

به گزارش ایسنا، این حکم سلطنتی که در نشست هفتگی هیات دولت اسپانیا به تصویب رسید بر تمامی کیسه‌های پلاستیکی فروشگاه‌ها به استثنای کیسه‌های پلاستیکی کوچک که برای خرید میوه استفاده می‌شود اعمال می‌شود. کیسه‌های پلاستیکی کوچک تا سال ۲۰۲۱ به‌طور کلی ممنوع خواهد شد.

طبق این حکم از اول ژانویه ۲۰۲۰ تمام کیسه‌های پلاستیکی باید حداقل از ۵۰ درصد پلاستیک‌ قابل بازیافت تشکیل شده باشد و استفاده از کیسه‌های اُکسا پلاستیک به دلیل تاثیرات آنها بر محیط زیست ممنوع می‌شود.

وزارت زارعت و محیط زیست اسپانیا این اقدام را اولین گام در جهت رهایی محیط زیست از پسماندهای پلاستیکی و افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان به نیاز به کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی دانست.

اسپانیا به منظور توقف تخلیه زباله‌های پلاستیکی در محیط زیست به کاهش تولید پسماندهای پلاستیکی، افزایش سطح بازیافت و استفاده مجدد از پلاستیک‌ها و افزایش تولید پلاستیک‌‌های بازیافتی با کیفیت به منظور بیشتر شدن استفاده از آن‌ها در تمامی بخش‌های تولیدی روی آورده است.

کد خبر 405916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha