بیش از 300 اتوبوس جدید تا سه شنبه 11 دی، در یک مسیر تردد خواهند کرد. روی هر کدامشان هم نوشته شدهBRT؛ اما این همه خبر نیست.

از قرار همزمان با آغاز به کار اتوبوس‌های تندرو چپ‌در، از روز یکشنبه تعداد مسافران این خط 1.5 برابر بیشتر شده‌است. شاید این آمار باعث شد تا معاون حمل و نقل و ترافیک تصمیم به افزایش اتوبوس‌ها بگیرد.

در واقع سید جعفر تشکری هاشمی هنگامی که توانست با موفقیت عملیات نصب 25 ایستگاه مسیر اتوبوس‌های تندرو را به پایان برساند، در اقدامی تازه، اعلام کرد که طی روزهای قبل در این خط 240 دستگاه اتوبوس خدمات رسانی می‌کردند که در حال حاضر تعداد این اتوبوس‌ها به 263 دستگاه افزایش یافته است و با توجه به استقبال خوب شهروندان از نخستین خط اتوبوس‌تندرو، تعداد اتوبوس‌های این خط طی 48 ساعت آینده به 313 دستگاه افزایش خواهد یافت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری که این‌روزها بسیار پر کار است در ادامه می‌گوید:  تقاضای سفر با اتوبوس‌های تندرو دیروز نسبت به روز مشابه هفته گذشته 1.5 برابر افزایش یافته است.

او در مورد عملیات تکمیلی ایستگاه‌ها و نصب برخی از تجهیزات آنها نیز اضافه می‌کند:
« عملیات تکمیل ایستگاه‌ها طی یک هفته به پایان خواهد رسید و نواقص ایستگاه‌ها نیز در هفته جاری برطرف می‌شود.

در واقع بهره‌برداری از مسیر اتوبوس‌های تندرو این هفته به صورت آزمایشی است و از هفته آینده به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

تشکری هاشمی از فعالیت 48 ساعته برای احداث این ایستگاه‌ها به عنوان یک کار بزرگ یاد می‌کند و می‌افزاید: وزن هر ایستگاه در حدود 16 تن بوده که در مجموع 400 تن سازه را طی یک عملیات ضربتی 48 ساعته بارگیری و نصب کرده‌ایم و این یکی از فعالیت‌های بزرگ عمران شهری قلمداد می‌شود.

او در عین حال از تدارک برای استفاده بهینه جانبازان و معلولان و سالمندان از سامانه اتوبوس‌های تندرو خبر می‌دهد: حدود 63 اتوبوس ویژه تندرو برای استفاده این قشر جامعه فراهم شده‌است که کف آنها پائین بوده و فاقد پله‌اند و معلولان و جانبازان و سالمندان می‌توانند به راحتی از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

جابه‌جایی روزانه 350 هزار مسافر

تشکری همچنین جابه‌جایی روزانه 350هزار شهروند در این سامانه را مطرح می‌کند و از به کارگیری بیش از 300 اتوبوس‌ چپ‌در این مسیر می‌گوید: از آنجا که استفاده بیشتر از این تعداد اتوبوس، مسیر اتوبوس‌های تندرو را اشباع می‌کند، در صورت استقبال بیشتر شهروندان، از سامانه‌ اتوبوس‌های سریع‌السیر به صورت خطی استفاده می‌شود.

وی در ادامه می‌گوید: بروشورهایی میان مسافران توزیع شد که هدف از آن آموزش شهروندان برای استفاده از اتوبوس‌های تندرو است.

همزمان سه نفر از کارکنان شرکت اتوبوسرانی در هر ایستگاه مستقر شده اند که چنانچه شهروندان با مشکل مواجه شدند می‌توانند به آنان مراجعه کنند.

تشکری از آغاز برنامه‌های آموزشی در رسانه ملی به عنوان یکی از فعالیت‌های آموزش معاونت حمل و نقل و ترافیک خبر می‌دهد.

تشکری هاشمی احداث پل‌های عابر با استفاده از تجهیزات مدرن برای ورود مسافران به ایستگاه را نیز در برنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک می‌داند: ساخت پل‌های عابر و عملیات احداث آن در دست اقدام است و به زودی نیز نصب خواهد شد.

به گفته وی، مسافران در این سامانه علاوه بر استفاده از بلیت‌های معمول، می‌توانند از بلیت کارت مترو استفاده کنند که در این صورت، مبلغ 200 ریال از اعتبار آنان کم می‌شود.

از قرار به دلیل کم بودن مسافران زن، قسمت جلوی اتوبوس‌های تندرو را به آنان اختصاص داده‌اند و قسمت عقب نیز به آقایان اختصاص یافته است که این نکته باید مورد توجه مسافران در هنگام سوار شدن به اتوبوس‌ها قرار گیرد.

کد خبر 40494

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز