سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی متشکل از ۴۵ هزار داوطلب در نروژ در عملیات بزرگ پاکسازی سواحل سراسر این کشور از زباله‌های پلاستیکی شرکت کردند.

مشارکت ده‌ها هزار داوطلب برای پاکسازی سواحل نروژ

به گزارش ایسنا، وزیر اقلیم و محیط زیست نروژ در این ارتباط اظهار کرد: مشارکت مردمی امسال بسیار عظیم بوده و ۴۵ هزار نفر در عملیات پاکسازی شرکت کرده‌اند که در مقایسه با سال گذشته افزایش دو برابری داشته است.

ارنا سولبرگ، نخست وزیر نروژ نیز در این عملیات شرکت داشته است.

به گفته وزیر اقلیم و محیط زیست نروژ این عملیات علاوه بر جمع‌آوری پسماندهایی که در طول چندین سال در سواحل باقی مانده‌اند به افزایش آگاهی مردم از این مشکل جهانی کمک خواهد کرد.

وی همچنین با بیان این که این معضل از سریع‌ترین معضلات زیست محیطی در سطح بین‌المللی است این عملیات را کاری بزرگ جهت حل بحران مزبور دانست و گفت: سالانه هشت میلیون تن زباله پلاستیکی به دریا ریخته می‌شود و ما برای این که از پاکسازی دریاها در آینده اطمینان حاصل کنیم باید علاوه بر افراد، سازمان‌های محلی و شرکت‌ها را نیز بسیج کنیم و دولت نیز باید مسئولیت خود را به خوبی ایفا کند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، این عملیات در نروژ که برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ برگزار شد بخشی از یک کمپین بین‌المللی است که هر ساله به وقوع می‌پیوندد.

کد خبر 404859

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha