همشهری آنلاین: معاون حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که چنین ظرفیتی در آلودگی‌های زیست‌محیطی دخیل است و برای مدیریت و دفن این پسماند نیز کاری صورت نگرفته است.

روزانه ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود

به گزارش ایسنا، کریم شافعی ديروز در آئین تودیع و معارفه مدیر کل محیط زیست قم در سالن اجتماعات سازمان اقتصادی و دارایی استان قم، با بیان این که به دستور رئیس جمهور ۲ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای حل مشکل پسماند در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: پسماندهای صنعتی، پزشکی، خانگی و زیست محیطی هریک همچون سمی کشنده محیط زیست و آب‌های روان را تهدید می‌کنند.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط ‌زیست کشور افزود: متاسفانه در شرایط فعلی وضعیت محیط زیست نامساعد و آلودگی‌هایی محیط زیست انسانی، حیوانی و گیاهی را در برگرفته است. بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی ناشی از بهره‌برداری‌های غیرمجاز از منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی است که باید برای آن راهکارهای جدی‌تری اتخاذ شود.

  • ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در جهان

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط ‌زیست کشور افزود: مطابق با آمارهای جهانی کشور ایران بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب در دنیاست و منابع گسترده‌ای از آب‌های سطحی و زیرزمینی را به هدر می‌دهد.

وی در ادامه گفت: این آمار هشداری جدی است و نشان می‌دهد محیط زیست، خاک و آب در کشور در حال نابودی است. از سوی دیگر آلاینده‌های سمی نیز هوا را آلوده می‌سازد و خطرات زیادی برای مردم به همراه دارد. این آلودگی‌های زیست محیطی موجب شده منابع جنگلی نیز به کم‌تر از ۱۲ میلیون هکتار کاهش یابد ضمن این که شیوه‌های نادرست در پرورش دام بخش زیادی از مراتع را به نابودی کشاند.

شافعی تصریح کرد: امروز استان‌های تهران، قم، مرکزی، خوزستان و ورامین درگیر معضل ریزگرد شده‌اند و با این روند فرزندان و نسل بعدی با مشکلات جدی دست به گریبان خواهند بود.

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان محیط ‌زیست یادآور شد: با توجه به این که محیط زیست یک دستگاه بالادستی و سیاست‌گذار است باید همگرایی در رفع معضلات زیست‌محیطی میان دستگاه‌های اجرایی ایجاد شود تا بتوان مشکلات زیست‌محیطی را رفع کرد.

وی در پایان نظارت را رکن مهمی در پیشگیری از بحران‌های زیست محیطی دانست و اظهار کرد: باید در بخش‌های مختلف کشاورزی و صنعتی به صورت آنلاین و دقیق نظارت صورت گیرد و با روش‌های‌ جدید در صدد رفع بحران‌های زیست‌محیطی برآئیم.

کد خبر 388198

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha