همشهری آنلاین: نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع سراوان و مشکلاتی که سایت زباله سراوان برای مردم منطقه و این شهر به وجود آورده، از موعظه گذشته است و شعار دادن در این زمینه راه به جایی نخواهد برد.

وضعیت زباله سراوان از موعظه گذشته است

به گزارش ایسنا، غلامعلی جعفرزاده در جلسه پیگیری و اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان که به ریاست فرماندار رشت برگزار شد، با اشاره به این که زباله سراوان موضوعی است که ما بارها مجبور شده‌ایم تا ساعت‌ها در وزارت کشور برای گرفتن اعتبار منتظر بمانیم گفت: مردم و مسئولین نباید اینطور فکر کنند که ما دغدغه مشکلات زیست محیطی نداریم.

وی ادامه داد: امروز هر سه نماینده شهرستان رشت در جلسه بررسی وضعیت پسماند حضور پیدا کرده‌ایم زیرا حفظ محیط زیست را موضوع مهمی برای ادامه زندگی اجتماعی مردم می‌دانیم و و آمدیم تا بدانیم هر یک از ما چه کاری می‌توانیم برای مردم شهرمان انجام دهیم.

جعفرزاده اضافه کرد برای احداث زباله‌سوز تلاش‌های بسیاری کرده‌ایم تا توانستیم ۱۰ میلیارد تومان مجوز بگیریم و قطعا تا پایان کار و احداث زباله‌سوز در کنار مردم و مسئولین این شهر خواهیم بود.

وی تاکید کرد: موضوع سراوان و مشکلاتی که سایت زباله سراوان برای مردم منطقه و این شهر به وجود آورده از موعظه گذشته است و شعار دادن در این زمینه راه به جایی نخواهد برد.

دیگر نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط سایت زباله سراوان عادی نیست و بسیار حاد و خطرناک است و این موضوع به عنوان یک معضل کشوری و ملی مطرح است.

محمدصادق حسنی در جلسه پیگیری و اجرای تعهدات ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان که به ریاست فرماندار رشت برگزار شد اظهار کرد: موضوعات مهمی در جلسه مطرح شد اما همه ما باید بدانیم اکنون سال‌هاست که ما فرصت‌ها را از دست دادیم. موضوع سراوان یک موضوع عادی و پیش پا افتاده نیست که ما امروز تازه بنشینیم و برای آن به دنبال راهکار باشیم.

وی ادامه داد: همه ما باید با هم همراه شویم و کمک کنیم تا موضوع سراوان رشت که به عنوان یک معضل کشوری و ملی مطرح است به نتیجه خوبی برسد.

حسنی اضافه کرد: شرایط سایت زباله سراوان عادی نیست و بسیار حاد و خطرناک است مردم منطقه سراوان سالهاست که با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و در سال‌های اخیر بر این مشکلات افزوده شده است. همچنین آلودگی‌ها از سراوان به سمت کل استان کشیده شده و آنچه که ما وظیفه داریم این است تا هرچه سریع‌تر جلوی این موضوع را بگیریم و همه ما باید این مشکل را مشکل خود بدانیم و برای حل آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: ما نمایندگان شهرستان در کنار شما مسئولین برای کنترل و کاهش آلودگی‌های ناشی از لندفیل سراوان همه جوره پای کار هستیم و تمام تلاشمان را برای گرفتن اعتبارات ملی بکار خواهیم بست زیرا اعتقاد داریم این عواقب این معضل گریبان‌گیر کل کشور خواهد شد.

کد خبر 405931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha