همشهری آنلاین: کاوه مدنی با بیان این که پلاستیک بدترین زباله در محیط زیست گیلان است، از دانش‌آموزان گیلانی خواست از طریق انتقال مخاطرات استفاده از پلاستیک به خانواده‌های خود به کمک محیط زیست گیلان بیایند.

پلاستیک بدترین زباله در محیط زیست گیلان است

به گزارش مهر، کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه سفر یک روزه خود به گیلان به همراه خرمن اورتگا سفیر کشور اکوادورر در ایران، ضمن بازدید از مرکز پرنده‌نگری و حضور در مرکز آموزش پناهگاه حیات وحش سلکه گیلان، گفت: محیط زیست و منابع طبیعی گیلان باعث افتخار ایران است.

مدنی با تاکید بر این که پلاستیک بدترین زباله در محیط زیست گیلان است، تصریح کرد: دانش‌آموزان باید از طریق انتقال مخاطرات استفاده از پلاستیک در طبیعت به خانواده‌های خود به کمک محیط زیست گیلان بیایند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست خطاب به دانش‌آموزانی که برای آموزش حفاظت از تالاب انزلی در دوره آموزشی پناهگاه حیات وحش سلکه شرکت کرده بودند، اظهار کرد: تالاب انزلی و همه اکوسیستم‌های ارزشمند، نزد ما امانت هستند و باید آن‌ها را سالم و به دور از آلودگی به نسل آینده تحویل دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای حضور خود و سفیر اکوادور در طرح پاکسازی زباله ماسال در راستای کمپین بی‌زباله، گفت: به همراه سفیر اکوادور در گیلان زباله جمع می‌کنیم تا همه بدانند که معضل زباله گیلان تا چه حد جدی است.

مدنی با یادآوری سرانه بالای تولید زباله در گیلان، همچنین افزایش این سرانه توسط گردشگران به ویژه در ایام گردشگری همچون عید نوروز، خاطرنشان کرد: همه مردم ایران باید کمک کنند تا گیلان زیبا بماند.

بازدید از پناهگاه حیات وحش سلکه و مرکز بازدیدکنندگان جیر سر باقر خاله، مشارکت در برنامه پاکسازی زباله ماسال در راستای کمپین بی‌زباله به همراه کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست، دیدار با استاندار گیلان و غرس نهال از جمله برنامه‌های سفر یک روزه کاوه مدنی معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست و خرمن اورتگا سفیر کشور اکوادورر در ایران به گیلان است.

کد خبر 400494

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha