همشهری آنلاین: مدیرکل محیط زیست البرز گفت: طبق مصوبه کارگروه پسماند قرار شده بود مصرف ظروف یک بار مصرف در اداره‌ها ممنوع شود ولی این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

مصرف ظروف یک بار مصرف در اداره‌ها ممنوع می‌شود؟

به گزارش ايسنا، فردین حکیمی اظهار کرد: امروز به طبیعت هر منطقه‌ای که وارد شویم، شاهد حجم انبوهی از زباله‌های پلاستیکی و ظروف یک بار مصرف هستیم که توسط گردشگران رها شده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز پلاستیک به بلای جان محیط زیست تبدیل شده و علاوه بر این که چهره طبیعت را زشت می‌کند، اثرات مخربی را نیز در طبیعت به جای می‌گذارد. یک بطری پلاستیکی صدها سال طول می‌کشد که در طبیعت تجزیه شود و همین تهدیدی برای سلامت جاندارانی که در طبیعت زندگی می‌کنند به شمار می‌آید.

این مسئول توضیح داد: بارها و بارها گزارش‌هایی مبنی بر تلف شدن جاندارانی بر اثر بلعیدن ظروف پلاستیکی و یا با گیر کردن بخشی از بدن آنها در این ظروف دریافت کرده‌ایم که همه اینها ناشی از سهل‌انگاری انسان نسبت به محیط زیست است.

مدیرکل محیط زیست البرز با اشاره به راه‌اندازی کمپین بی‌زباله در استان ابراز کرد: از ابتدای سال طبق فراخوانی از تمامی دستگاه‌ها درخواست شده که مصرف ظروف یک بار مصرف و بطری‌های پلاستیکی را به حداقل برسانند.

حکیمی اضافه کرد: هر چند همه دستگاه‌ها به این چالش نپیوسته‌اند ولی حتی اگر در یک اداره و یا یک دستگاه استان هم دیگر ظروف یک بار مصرف استفاده نشود، موفقیت بزرگی حاصل شده است. امیدواریم از طریق اطلاع‌رسانی وآگاه‌سازی مردم به جایی برسیم که هیچ بطری پلاستیکی در طبیعت رها نشود و مصرف این ظروف به صفر برسد.

کد خبر 404762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha