همشهری آنلاین: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت هشتم ژوئن روز جهانی اقیانوس‌ها اعلام کرد: ۸۰ درصد آلودگی دریاها مشتمل بر سالیانه حدود هشت میلیون تن پسماند پلاستیکی، از خشکی می‌آید و از این رو، بیش از ۳۰ کارگزاری سازمان برای مبارزه با پلاستیک یکبار مصرف اقدام کرده است.

سازمان ملل برای مبارزه با پلاستیک آستین بالا زد

به گزارش پنجشنبه دفتر سازمان ملل متحد در تهران، آنتونیو گوترش در این پیام افزود: در روز جهانی اقیانوس‌ها، بر مشکل آلودگی پلاستیکی تمرکز می‌کنیم. باید به صورت فردی و جمعی تلاش کنیم تا این فاجعه قابل پیشگیری پایان یابد و هرگونه آلودگی دریاها از جمله پلاستیک به صورت چشمگیری کم شود.

وی ادامه داد: همه باید نقشی ایفا کنند. شما می‌توانید امروز و هر روز با برخی کارهای ساده تغییر ایجاد کنید؛ مانند حمل بطری آب و ساک خرید (برای کاهش استفاده از لیوان و کیسه پلاستیکی)، بازیافت پلاستیک‌ها، پرهیز از محصولات دارای میکروپلاستیک و پاکسازی داوطلبانه مکان‌ها.

اگر همه ما کارهای کوچکی انجام دهیم، مجموع اقدام‌های ما بزرگ خواهد بود.

گوترش اضافه کرد: دولت‌ها، جوامع و افراد را در روز جهانی اقیانوس‌ها فرا می‌خوانم تا با پاکسازی، این منابع آبی را گرامی بدارند و اطمینان یابند که برای نسل‌های آینده باقی می‌ماند.

پسماندهای غیرقابل تجزیه مانند پلاستیک باعث انسداد آبراهه‌ها، صدمه به جوامع وابسته به ماهی‌گیری و گردشگری و مرگ لاک‌پشت‌ها و پرندگان، وال‌ها و دلفین می‌شود.

کد خبر 407589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha