همشهری آنلاین: وزیر کار و امور اجتماعی از تداوم طرح ایجاد و توسعه بنگاه‌های زودبازده تا رسیدن به اهداف مورد نظر خبر داد.

سید محمد جهرمی در گفت‌و‌گو با مهر در مورد میزان اشتغال‌زایی بنگاه‌های زودبازده از زمان اجرا تاکنون، گفت: هدف‌گذاری که برای طرح بنگاه‌های زودبازده پیش‌بینی شده بود، علاوه بر افزایش فرصت‌های شغلی در کشور، تحقق میزان ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده در این بنگاه‌ها ظرف دو سال بود.

وزیر کار و امور اجتماعی افزود: یک بنگاه اقتصادی حتی اگر در ظرف مدت 6ماه یا یکسال نیز که به بهره‌برداری برسد، تا زمانی که محصول آن بازار نداشته باشد، نمی‌تواند تمام فرصت‌های شغلی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به این امر زمان در نظر گرفته شده برای ایجاد فرصت‌های شغلی بنگاه‌های زود بازده را دو سال در نظر گرفتیم، افزود: البته اهدافی که برای این بنگاه‌ها ترسیم کرده‌ایم تقریبا تحقق پیدا کرده است.

جهرمی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که بخش اعظم اشتغال پیش‌بینی شده محقق شده است، اظهار امیدواری کرد که هر کارگاه و بنگاه اقتصادی به نهایت ظرفیت ایجاد اشتغا‌‌ل‌زایی خود برسد.

وی با اشاره به 18 برنامه‌ای که دولت برای خود ترسیم کرده است، اظهارداشت: این 18 برنامه همچنان پیگیری می‌شود و البته تنها یکی از این برنامه‌ها طرح ایجاد بنگاه‌های زودبازده است.

وزیر کار و امور اجتماعی خاطرنشان کرد: طرح ایجاد بنگاه‌های زودبازده تا زمان رسیدن به اهداف مورد نظر خود ادامه خواهد یافت.

کد خبر 40434

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز