این روزها هرجا که می‌رویم شمعدانی‌ها سر راهمان سبز می‌شوند؛ کنار گل‌فروشی و توی باغچه‌ها و پای بساط‌های بهاری، همه‌جا هستند.

دوچرخه شماره ۹۱۸

داشتيم به مسابقه‌ي نوروزي فكر مي‌كرديم كه با رنگ‌هاي سرخ و صورتي و سفيد و گلبهي، هي جلوي چشممان آمدند كه من... من... من...

هي هوا را از عطرشان پر كردند كه من... من... من...

آخرش گفتيم باشد، مسابقه‌ي نوروز 1397، مال شمعداني‌ها... به‌خاطر دل شمعداني‌ها...

 

  • مسابقه‌ي داستان

راز شمعداني

فكر كن به يك داستان ماجرايي، يك داستان هيجان‌انگيز، يك داستان رازآلود، داستاني كه در آن يك گلدان شمعداني هست، يك گلدان شمعداني كه راز داستان را فاش مي‌كند.

 

  • مسابقه‌ي شعر

نوشتن زير نور شمعداني

شايد در خانه‌ي مادربزرگ‌ها يا در يک سفره‌خانه‌ي سنتي، گلدان‌هاي شمعداني را کنار پنجره ديده باشيد و نوري که از پشت برگ‌ها و گل‌هاي آن مي‌تابد. شايد اين لحظه هوس شعر نوشتن به سراغت بيايد و...

 

  • مسابقه‌ي تصويرگري

از تو تا شمعداني‌ها

دلت براي رنگ‌بازي تنگ نشده؟ يا براي كلاژ؟ يا براي تصويرسازي؟ يا براي نقاشي؟ ببين! شمعداني‌ها منتظرند؛ منتظر تو و دست‌هايت و خيال‌هايت و رنگ‌هايت. براي اين‌كه آن‌ها را بكشي.

 

  • مسابقه‌ي عكس

پنجره‌ و شمعداني و چيزهاي ديگر

مي‌شنوي؟ صداي گلدان شمعداني است. نشسته پشت پنجره و صدايت مي‌كند: «بيا از من و پنجره عكس يادگاري بگير.»

برو ديگر... برو از شمعداني و پنجره عكس يادگاري بگير، اما وقت عكس گرفتن ببين دوست داري چه چيز ديگري توي اين عكس يادگاري باشد.

 

  • مسابقه‌ي محيط‌زيست

شمعداني‌ها در خطرند

شمعداني‌ها در خطرند، شمعداني‌ها و نرگس‌ها و زنبق‌ها، چنارها و سروها و بيدها، درياچه‌ها، رودها،‌ ماهي‌ها، يوزها، گورخرها، سمندرها، همه از آلودگي‌هاي محيط‌زيستشان در خطرند. مي‌خواهي به نجاتشان كمك كني؟ درباره‌ي آلودگي‌هاي محيط‌زيست بنويس يا از آن‌ها عكس بگير.

 

  • يادت باشد!

مسابقه براي 12 تا 17 ساله‌هاست/ همراه آثار، تصوير صفحه‌ي اول شناسنامه‌ات را بفرست/ متن‌ها نبايد بيش‌تر از 300 كلمه باشد/ مهلت شركت در مسابقه تا آخر فروردين 1397 است/ شماره‌ي ‌تلفن و نشاني دقيق فراموش نشود/ مي‌تواني همه‌ي آثارت را پست کني يا به اي‌ميل يا تلگرام دوچرخه بفرستي.

صندوق پستي: 5446-19395

اي‌ميل: docharkheh@hamshahri.org

تلگرام:  09334121489

کد خبر 401923

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha