همشهری‌آنلاین: حزب الله لبنان بازی سه بعدی کامپیوتری را درباره مبارزه نیروهایش در سوریه با عنوان دفاع مقدس طراحی کرده که هدف از آن شبیه‌سازی نبردهای نیروهایش با تکفیری‌ها، تقویت روحیه جهادی در میان طرفداران حزب الله و نیز ثبت پیروزی‌های این جنبش بر دشمن تکفیری در منطقه است.

 حزب الله لبنان در این بازی سه بعدی مجموعه‌ای از نبردهایی که نیروهای این حزب از ابتدای عملیات دفاع از آستان حضرت زینب(س) در دمشق و نیز مرزهای مشترک لبنان -سوریه در آن شرکت داشتند را شبیه‌سازی کرده‌است.

به گزارش ایسنا به نقل از العهد،سایت‌های خبری نزدیک به حزب الله این بازی سه بعدی را رقیبی برای بازی‌هایی دانسته‌اند که "در قالب جنگ نرم علیه حزب الله طراحی شده‌اند.

معمولا در چنین بازی‌هایی یک سرباز آمریکایی در حال مبارزه با نیروهای روس، عرب و یا تروریست‌ها نمایش داده می‌شود و برخلاف واقع این مساله را به بازیکن القا می‌کند که آمریکا در راس هرم دفاع از حقوق بشر در منطقه قرار دارد.

مراحل این بازی شامل زیارت آستان حضرت زینب(س) و ورود به عملیات دفاع از آستان و سپس اولین درگیری دفاع از این مقام و مقابله با حمله‌ای است که از یکی از صحن‌ها آغاز می‌شود.

پس از آن درگیری‌های الحجیره آغاز می‌شود که خود به دو بخش تقسیم می‌شود مرحله اول، تخریب توپخانه دشمن و مرحله بعدی کنترل یافتن بر مرکز فرماندهی است.

پس از آن عملیات القصیر در دو بخش یکی آزادی گروگان‌ها و دیگری کنترل کامل بر منطقه آغاز می‌شود.

طبق آنچه در سایت‌های نزدیک به مقاومت اعلام شده، مهم‌ترین بخش آن عملیات کشتن عبدالسلام عبدالرزاق الهنداوی، ملقب به ابی عبدو است.

این تروریست به دلیل مشارکتش در عملیات جابه‌جایی عوامل انتحاری و بمب‌گذاری خودروها و ارسال آنها به لبنان شناخته شده است.

این بازی با عملیات راس بعلبک در مرز لبنان-سوریه پایان می‌یابد.

کد خبر 399369

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha