یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

مریم رشدی: مارمالاد یکی از انواع مرباهاست؛ با این تفاوت که حالت ژلاتینی داشته و بافت آن بدون نمایان بودن تکه‌ها یا خود میوه یا سبزی، یکنواخت است

مارمالاد را می‌توانید همراه بیسکویت کم‌شیرین یا انواع نان‌ها به‌خصوص نان جو یا نان تست، به‌عنوان عصرانه‌ای سالم، جایگزین تنقلات ناسالم فرزندان‌تان کنید. اگر فرزند شما به میوه خرمالو علاقه‌مند است، مارمالاد آن را درست کرده و او را با ساندویچ مارمالاد خرمالو خوشحال کنید.

 مواد لازم:

- خرمالوی بزرگ و رسیده، 3 عدد
- شکر، 2 پیمانه
- پودر ژلاتین، یک قاشق سوپ‌خوری
- آب، 3 قاشق سوپ‌خوری
- وانیل، یک‌چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

 ابتدا خرمالوها را شسته و پوست بگیرید. اگر خرمالوها رسیده باشند این کار به راحتی انجام می‌گیرد؛ در غیر‌این‌صورت، می‌توانید ابتدا آنها را در  قابلمه‌ای حاوی آب داغ بیندازید و بعد از 3دقیقه به ظرفی حاوی آب سرد منتقل کنید. به این ترتیب پوست آنها به راحتی جدا خواهد شد. پس از پوست کندن خرمالوها، آنها را با چاقو خرد کرده و سپس در دستگاه خردکن یا غذاساز بریزید تا له شوند و در واقع پوره‌ای از خرمالو ایجاد شود.

نکته: با توجه به اینکه بعضی از خرمالوها دارای هسته هستند، پیش از ریختن آنها داخل دستگاه خردکن، از نبودن هسته داخل گوشت خرمالو مطمئن شوید زیرا هسته به تیغه دستگاه صدمه خواهد رساند.
حالا خرمالوهای له‌شده را داخل قابلمه‌ای بریزید و نیم‌ساعت روی شعله ملایم اجاق گاز قرار دهید.

همزمان در یک کاسه کوچک فلزی 3 قاشق سوپ‌خوری آب ریخته و روی کتری در حال جوش بگذارید، بعد یک قاشق سوپ‌خوری پودر ژلاتین به آن اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا پودر ژلاتین – با حرارت غیرمستقیم – کاملا در آب حل شود. حالا ژلاتین مایع را به خرمالوهای له شده اضافه کنید. پس از آن، وانیل را افزوده و مخلوط را خوب هم بزنید. قابلمه حاوی مواد را یک‌ساعت و نیم روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید و گاهی آن را هم بزنید. توجه داشته باشید که به طور کلی برای آماده شدن این مارمالاد، حدود 2 ساعت زمان لازم است.

کد خبر 39882

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز