مریم رشدی: یکی از معروف‌ترین شیرینی‌های تر، رولت است که معمولا از نان و خامه یا کرم تشکیل می‌شود ولی نکته جالب توجه این است که رولت انواع دیگری نیز دارد.

دسر

یعنی به جای خامه می‌توان از مواد مختلف استفاده کرد. یکی از این مواد، مارمالاد خرمالو است که در چند شماره پیش دستور پخت آن را گفتیم. حالا این بار می‌خواهیم دستور پخت رولت آن را آموزش دهیم.

مواد لازم:

- آرد سفید گندم، 100 گرم

- شکر، 100 گرم

- کره،70 گرم

- تخم‌مرغ، 5 عدد (سفیده و زرده آن جدا شود)

- پودر قند، یک قاشق سوپ‌خوری

- وانیل، نصف قاشق چای‌خوری

- مارمالاد خرمالو، 7 قاشق سوپ‌خوری

  طرز تهیه:

1 - ابتدا سطح سینی فر را با یک تکه کاغذ روغنی شیرینی‌پزی بپوشانید. سپس روی کاغذ را با یک قاشق سوپ‌خوری روغن مایع چرب کرده و مقداری آرد روی آن بپاشید.

2 - تخم‌مرغ‌ها را در 2 ظرف جداگانه شکسته و در واقع زرده و سفیده‌ها را از هم جدا کنید. [آشنایی با خواص تخم‌مرغ]

کره را در هوای اتاق قرار دهید تا کمی نرم شود، سپس به کاسه‌ای بلوری منتقل کرده و شکر و وانیل را هم به آن بیفزایید. حالا با دستگاه همزن شروع به زدن این مواد کرده و پس از آن، زرده‌های تخم‌مرغ را نیز اضافه کنید.

3 - بعد از اینکه مخلوط زرده‌ها سفیدرنگ شد، به سراغ سفیده‌ها بروید. سفیده‌ها را نیز با همزن به صورتی بزنید که پف کند. حالا مخلوط زرده را به سفیده‌های زده شده اضافه کنید و آرد را نیز کم‌کم به آن بیفزایید. در فاصله اضافه کردن آرد، مرتب مواد را با قاشق هم بزنید.

4 - فر اجاق گاز را روی 150 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. سپس مایه خمیر را روی کاغذ روغنی ریخته و با پشت قاشق آن را صاف کنید تا به صورت یکنواخت روی کاغذ پخش شود. پس از آن، به مدت 20دقیقه داخل فر قرار دهید و مراقب باشید که نان خشک نشود.

5 - یک حوله تمیز آماده کنید و روی کابینت یا یک سینی بزرگ قرار دهید. حالا نان را همراه با کاغذ روغنی روی حوله قرار دهید.

سپس نان و کاغذ را به همراه حوله، لوله کنید و پس از اینکه در دمای اتاق کمی سرد شد، آن را به مدت 20دقیقه در یخچال قرار دهید. پس از طی این مدت، نان پیچیده شده در حوله را از یخچال بیرون آورده و آن را باز کنید.

6 – حالا حوله و کاغذ روغنی را از نان جدا کرده و نان را روی سینی پهن کنید و بعد از آن  سطح آن را با لایه‌ای از مارمالاد خرمالو بپوشانید و شروع به لوله کردن نان از یک عرض کنید تا تمام طول نان به همراه مارمالاد لوله شود. [آشنایی با خواص خرمالو]

سپس آن را در میان یک تکه فویل آلومینیوم پوشانده و به مدت حداقل یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. در پایان، رولت را بیرون آورده و روی آن را با پودر قند و کمی پودر پسته تزئین کنید.

کد خبر 41063
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز