جمعه ۲ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۴
۰ نفر

اگر جزو دوستداران یزد و سوغات معروفش یعنی قطاب هستید، می توانید طبق این دستور برای مهمانی های عیدتان یک سینی قطاب خانگی تهیه کنید.

دسر

مواد لازم برای خمیر قطاب:

زرده تخم مرغ دو عدد
ماست نصف پیمانه (100گرم)
روغن نصف پیمانه (100گرم)
پیکینگ پودر یک قاشق مرباخوری
آرد به اندازه ای که خمیر بدست نچسبد (حدود 150 گرم)

مواد لازم برای داخل قطاب:

بادام پوست گرفته و چرخ کرده 250 گرم
پودر قند 120 گرم
هل کوبیده نرم یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر:

زرده تخم‌مرغ، ماست ، روغن و پیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید. سپی آرد را کم‌کم به این مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر به ‌صورتی در بیاید که به‌دست نچسبد؛ولی زیاد هم سفت نشود و حالت کشدارش را از دست ندهد.سپس خمیر را مدت 2 ساعت کنار بگذارید تا به اصطلاح ور بیاید.

مواد داخل قطاب:

بادام و پودر قند و هل را با هم مخلوط کنید ؛ از خمیری که درست کرده بودید گلوله ای به اندازه یک پرتقال بردارید. کمی آرد روی میز بپاشید و خمیر را با وردنه به قطر تقریباً نیم سانت باز کنید.سپس با دهانه استکان دایره هایی روی خمیر درآوریدو در وسط هر دایره از مخلوط بادام و هل و پودر قندی که درست کرده ایدبگذارید .سپس لبه های خمیر را روی هم بیاورید و اطراف آن را به‌هم بچسبانید و با دست چین بدهید. بقیه قطاب ها را به همین صورت آماده کنید.

قطاب‌ها را می‌توانید هم در روغن سرخ کنید و هم درون فر بگذارید.برای سرخ کردن قطاب ها باید یک ظرف گود را با روغن فراوان داغ کنید و قطاب ها را داخل آن سرخ کنید.

اگر هم خواستید از فر استفاده کنید، آنها را با حرارت 350 درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت درون فر قرار دهید.بعد از سرد شدن قطاب ها، آنها را در پودر قندبغلتانید.

نکته: قطاب هایی که داخل فر درست می شود رژیمی هستند.

کد خبر 46941
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز