شنبه ۱ دی ۱۳۸۶ - ۲۰:۱۲
۰ نفر

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به‌زودی و به‌منظور افزایش ظرفیت ارتباطات بین‌الملل اینترنت کشور با نصب تجهیزات از دو مسیر کویت و آذربایجان 16 STM1 جدید به ظرفیت قبلی افزوده می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدباقر ظهوری‌فر با بیان اینکه ارتباط مستقیم فیبرنوری میان ایران با عراق، افغانستان و کویت به تازگی برقرار شده‌است افزود: مذاکرات لازم به‌منظور فراهم آوردن این ارتباط میان ایران و کشورهای پاکستان و عمان نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون همه نقاط مرزی کشور از طریق مسیرهای فیبرنوری به شبکه زیرساخت متصل است، گفت: در حال حاضر بیشتر ترافیک شبکه از طریق فیبرنوری جابه‌جا می‌شود در حالی‌که در سال 68 فقط دو درصد از این ترافیک به کمک فیبرنوری منتقل می‌شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر با استفاده از 32 STM1، ارتباط اینترنت از دو مسیر جنوب و شمال غرب کشور تأمین می‌شود خاطر نشان کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی لازم برای تأمین نیاز همه دستگاه‌های متقاضی استفاده از شبکه فیبرنوری کشور را دارد.

به گفته مدیر عامل شرکت ارتباطات زیر ساخت تقاضای استفاده از امکانات موجود ارتباطات بین‌الملل اینترنت به اندازه ظرفیت ایجاد شده وجود ندارد.

کد خبر 39869

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز