همشهری آنلاین: بر اساس طرحی که در شرکت مخابرات استان تهران در حال تدوین است، به زودی امکان ارایه‌ سرویس اینترنت پرسرعت به صورت انبوه و با قیمت کمتر به متقاضیان فراهم می‌شود.

محمد روح‌الهی، مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران با بیان این مطلب اظهار کرد: در این طرح، شرکت مخابرات استان تهران با همکاری و مشارکت شرکت‌های PAP نسبت به ارایه اینترنت پرسرعت به صورت انبوه اقدام خواهند کرد.

وی افزود: استقبال نشدن از پورت‌های منصوبه برای ارائه اینترنت پرسرعت، نشان می‌دهد که ساختار فعلی جوابگوی نیازهای حال حاضر نیست و با در نظر گرفتن این موضوع، طرح ارایه‌ این سرویس به صورت مشارکتی میان شرکت‌های مخابرات استانی و شرکت‌های PAP در حال تدوین است.

او خاطر نشان کرد: با اجرای این طرح، حضور شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه حفظ خواهد شد و همچنین از امکانات موجود در شرکت‌های مخابرات استانی نیز استفاده می‌شود. روح‌الهی تأکید کرد: این طرح هم اکنون به مرحله جمع‌بندی رسیده و هر یک از طرفین بر اساس امکاناتی که ارایه می‌کنند، در ارایه سرویس مشارکت خواهند داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح مذکور، ارایه سرویس اینترنت پرسرعت با قیمت کمتر از قیمت فعلی و به صورت انبوه انجام می‌شود. او ادامه داد: با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در این طرح، طی 3 سال آغاز اجرای آن، حدود یک میلیون پورت به متقاضیان ارایه خواهد شد.

روح‌الهی با بیان این مطلب که طرح مذکور از لحاظ فنی قابل اجرا است، اظهار کرد: یکی از اصل‌ترین مواردی که نیاز به بررسی بیش‌تر دارد، تقسیم درآمد سرویس است که هم اکنون، مذاکرات لازم با دبیرخانه شرکت‌های PAP در حال انجام است. وی با بیان این مطلب که چارچوب طرح تدوین شده است، تصریح کرد: این طرح هنوز تکمیل نشده اما امیدواریم تا پایان سال جاری آماده و به مراجع ذی‌ربط ارایه شود.

کد خبر 42440

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز