همشهری‌آنلاین: وزیر امورخارجه آمریکا گفت برخی از نگرانی‌های محمود عباس درباره تصمیم‌های اخیر دولت واشنگتن را درک می‌کنم اما دولت آمریکا همچنان به حصول یک توافق صلح پایبند است.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا گفت ایالات متحده امید دارد محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس‌هایش با دولت ترامپ را درباره طرح صلح خاورمیانه از سر بگیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از هاآرتص،  وزیر امور خارجه آمریکا در جریان سفر به کویت از "تعهد" دولت ترامپ به صلح خاورمیانه سخن گفت.

تیلرسون در مصاحبه با الحرة تی‌وی، شبکه مورد حمایت دولت آمریکا، به سوالاتی از جمله اظهارات اخیر عباس که از نقش آمریکا به عنوان میانجی میان اسرائیل و فلسطینیان انتقاد ‌کرد، پاسخ داد.

کویت یکی از پنج مقصد تور او در خاورمیانه است.

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا گفت: نگرانی عباس از اقدام‌ها و تصمیم‌هاي خاص ایالات متحده آمریکا را درک می‌کنم. پیام من به عباس این است که ایالات متحده هنوز به دیدن روند صلح خاورمیانه موفقیت‌آمیز "متعهد" است و برای کمک با هدف پیشبرد این تلاش‌ها آماده است. امید داریم عباس به پای میز مذاکره باز گردد.

تیلرسون همچنین به سوالی درباره تنش اخیر میان رژیم صهیونیستی، سوریه و ایران پاسخ داد و گفت: اندکی پیش از آغاز سفرم به این منطقه، تماس تلفنی مفصلی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره این حمله‌ها داشتم و گفت‌وگوهایی حول محور تهدیدهايی که اسرائیل از جانب لبنان به‌خاطر حزب‌الله و همچنین سوریه مواجه است، انجام شد. ما تهدید علیه اسرائیل را بسیار جدی تلقی می‌کنیم و دیدگاه ما این است که "اسرائیل حق دارد از خود مقابل آن تهدیدها دفاع کند."

او افزود: ما نگرانیم که سوریه موجی از بی‌ثباتی و فرصت برای تهدیدهاي بیشتر علیه اسرائیل بلکه برای اردن، ترکیه و تمام همسایگانش را مهیا کند و به همین دلیل است که در سوریه ماندیم تا داعش به صورت کامل شکست بخورد و اطمینان حاصل کنیم که مجددا ظهور نمی‌کند. و همچنین ما در راه‌حل سیاسی برای سوریه همچنان مشارکت خواهیم کرد که به نظر ما ابزارهای بلندمدت برای برقراری ثبات در سوریه و احیای ماهیت مستقل در سوریه است.

تیلرسون چهارشنبه 25 بهمن وارد اردن می‌شود. او همچنین قرار است به لبنان و ترکیه هم سفر کند. دیدارهای تیلرسون با رهبران منطقه‌ای برای گفت‌وگو درباره تحولات اخیر در سوریه و نیز جلب نظر جهان عرب برای حمایت از تلاش‌های دولت ترامپ از صلح اسرائیل-فلسطین متمرکز خواهد بود.

کد خبر 398277

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha