شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیران امور خارجه عربستان و آمریکا طی دیداری در واشنگتن، در مورد مسائل منطقه‌ای از جمله اوضاع سوریه و یمن به بحث و تبادل نظر پرداختند.

عادل الجبیر و رکس تیلرسون دیدار کردند

به گزارش  ایرنا، تارنمای وزارت امور خارجه آمریکا دیشب (22 دی) خبر داد که رکس تیلرسون هنگام استقبال از همتای سعودی خود و پیش از آغاز مذاکرات به خبرنگاران گفت: ما در مناقشه یمن، سوریه، ایجاد ثبات در منطقه خاورمیانه و مبارزه با تروریسم همکاری می کنیم و در مورد بسیاری از مسائل مهم منطقه ای تبادل نظر خواهیم کرد.

تارنمای سعودی عرب نیوز نیز امروز خبر داد که اسامه احمد بن نقلی معاون دیپلماسی عمومی و خالد بن مسعد الانقری مدیر کل دفتر عادل الجبیر وی را در این دیدار همراهی کردند.

هنوز اخبار بیشتری از نتایج احتمالی این دیدار منتشر نشده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا به رغم محکوم شدن عربستان از سوی نهادهای بین الملل به دلیل نقض حقوق بشر در یمن و حمایت مالی و نظامی از تروریست ها در سوریه و عراق، همچنان به انعقاد قراردادهای نظامی با عربستان و فروش سلاح به این کشور ادامه می دهد.

به گزارش تارنمای روزنامه فرامنطقه ای 'رأی الیوم'، شرکت سازنده تجهیزات نظامی 'سیکورسکی' آمریکا با عربستان در زمینه فروش بالگردهای 'بلاک هوک' ( UH-60M ) در ازای دریافت 193 میلیون و 85 هزار دلار قرارداد منعقد کرده است.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که بر اساس موافقتنامه یاد شده در 31 دسامبر سال 2022 ، هشت بالگرد نظامی در اختیار گارد ملی سعودی قرار خواهد گرفت.

این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که تا این سال 9 جنگنده دیگر در اختیار نیروهای ویژه عربستان قرار داده خواهد شد.

سازمان های حقوق بشری بارها نسبت به حملات عربستان به غیرنظامیان یمنی هشدار داده و از کشورهای غربی به ویژه آمریکا خواسته اند از فروش سلاح به ریاض خودداری کنند.

کد خبر 395333

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha