همشهری آنلاین: یک دادگاه تجدید نظر در ویرجینیا دستور مهاجرتی ترامپ را مغایر قانون اساسی شناخت.

یک دادگاه آمریکا فرمان مهاجرتی ترامپ را مغایر قانون اساسی دانست

یک دادگاه تجدید نظر در ویرجینیا دستور مهاجرتی دونالد ترامپ را که علیه سفر شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان، از جمله ایران صادر شده بود مغایر قانون اساسی شناخت. رأی نهایی در این باره باید در دیوان عالی آمریکا صادر شود.

به گزارش دويچه وله،‌ یک دادگاه تجدید نظر در ایالت ویرجینیا علیه فرمان منع سفر شهروندان شش کشور عمدتا مسلمان، از جمله ایران به آمریکا، رأی داد. بر اساس حکم این دادگاه، فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمریکا خلاف قانون اساسی این کشور است.

دادگاه با ۹ رأی موافق در برابر چهار رأی مخالف در جلسه خود در روز پنج‌شنبه ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) این فرمان را که حاوی محدودیت‌های مسافرتی برای شهروندان این کشورهاست تبعیض‌آمیز و "در تناقض با قانون اساسی" آمریکا شناخت.

دادگاه می‌گوید، از متن فرمان و اظهارات دونالد ترامپ در این باره خصومتی علیه مسلمانان و مغایر با قانون اساسی برداشت می‌شود.

فرمان مهاجرتی

دادگاه ویرجینیا با این حکم تصمیم یک دادگاه فدرال در مریلند را تأیید کرده است. اکنون دیوان عالی آمریکا باید به موضوع بپردازد. قرار است دیوان عالی در ماه آوریل این موضوع را بررسی کند.

بیشتر بخوانید: یک قاضی‌ فدرال تصمیم ترامپ درباره مهاجران جوان را معلق کرد

این فرمان که سومین فرمان مهاجرتی اصلاح‌شده ترامپ است شامل منع سفر شهروندان کشورهای ایران، یمن، لیبی، سومالی، سوریه و چاد به آمریکا می‌شود.

کد خبر 398410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha