چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: روزنامه چاینا دیلی روز چهارشنبه اعلام کرد چین بعنوان دومین مصرف کننده نفت در جهان پس از آمریکا،ذخایر استراتـژیک نفت ایجاد می‌کند

خبرگزاری نووستی روز چهارشنبه 28 آذر  از پکن گزارش داد: کارشناسان چینی گفته اند که ایجاد چنین ذخایری کمک خواهد کرد تا از تاثیر تغییرات و نوسانات نرخ نفت بر قیمت های داخلی کمتر شود و از بروز ریسک های غیر منتظره نیز در صورت توقف تحمیلی عرضه نفت جلوگیری می کند.

بمنظور هماهنگ سازی کار ایجاد ذخایر استراتژیک مرکز ویژه ای تحت حمایت کمیته دولتی جمهوری خلق چین برای توسعه و اصلاحات ایجاد شده است. این مرکز پیگیر عرضه و تقاضای نفت در بازارهای داخلی و خارجی خواهد بود و به تنظیم تدابیری ویژه برای تامین امنیت سوختی چین می پردازد.

ساخت اولین انبارهای نفتی در چین در سال 2004 آغاز شده بود. در حال حاضر ذخایر اندوخته شده نفت بین 2 تا 3 میلیون تن ارزیابی می شود. درماه نوامبر سال جاری چین اجرای مرحله دوم ایجاد ذخایر استراتژیک را آغاز کرد که در پایان آن قرار است میزان ذخایر به 28 میلیون تن نفت برسد.

در عین حال کارشناسان تاکید  می‌کنند که تا سال 2010 ذخایر تنها به 12 میلیون تن می رسد که این برابر با واردات یک ماه نفت است و تا سال 2020 ذخایر برابر با سه ماه واردات این کشور خواهند بود.

کد خبر 39614

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز