دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۸۶ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اعضای جدیدی از سوی کنگره حزب کمونیست چین برای اداره این کشور به مدت پنج سال دیگر برگزیده شدند.

به گزارش بی بی سی، هو جینتائو رییس‌جمهوری چین نیز براساس تصمیم کنگره حزب کمونیست این کشور برای 5 سال دیگر در مقام خود ابقا شد.
 
براساس تغییرات انجام شده در کادر رهبری چین که در پایان اجلاس کنگره حزب کمونیست این کشور اعلام شد، 4 نفر به نام‌های ژی جینپیگ، لی ککیانگ، هه گووکیانگ و ژو کونگانگ  جایگزین اعضای سابق کمیته مرکزی حزب کمونیست شدند.

این تحولات یک روز پس استعفای معاون رییس جمهوری چین و براساس تصمیمات انجام شده در کنگره حزب کمونیست این کشور انجام گرفتند.[سابقه خبر]

اما تغییرات در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از این جهت حائز اهمیت است که بنا براین تغییرات سرنوشت آینده رهبری این کشور نیز رغم می‌خورد.

برهمین اساس گفته می‌شود دو نفر از اعضای جدید کمیته مرکزی حزب کمونیست چین به نام‌های ژی جینپنگ رییس دفتر حزب کمونیست شانگهای و لی ککیانگ استاندار استان لیااونینگ از بخت بشتر ی برای جانشینی هوجینتائو در 5 سال آینده برخوردارند. البته انتظار می‌رود در صورت اینکه تغییرات دیگری در عرصه سیاسی چین صورت نگیرد، ژی جینپیگ در سال 2012 جایگزین هوجینتائو رییس جمهوری کنونی چین شود.

لی ککیانگ اما دیگر گزینه جایگزینی هوجینتائو در سال 2012 است، او فارغ‌التحصیل حقوق از دانشگاه پکن است. او یک مدیرموفق در عرصه اقتصادی بوده و توانسته است اقتصاد استان لیاونینگ را احیا کند.

اما هو جینتائو که از معرفی جانشین آینده خود طفره رفته، ژی جینپنگ و  لی ککیانگ را به عنوان دو رفیق، لقبی که به اعضای حزب کمونیست در شوروی سابق و چین داده می‌شود، آرام توصیف کرده است.

ژی جینپنگ یکی از اعضای ارشد حزب کمونیست چین است که طی سال‌های حضور در این حزب سمت‌های بسیار مهمی را در استان‌های مختلف چین به عهده داشته است، او پس از اخراج چن لیانگو از حزب کمونیست به جای وی در مقام استاندار و رییس دفتر حزب کمونیست شانگهای برگزیده شد.

کد خبر 34620

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز