یکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

گروه اجتماعی: سرپرست وزارت آموزش و پرورش از برنامه‌ریزی جدی این وزارتخانه برای از رده خارج کردن بخاری‌های نفتی چکه‌ای و حذف کامل آنها از مدارس خبر داد.

در حالی سرپرست این وزارتخانه از برنامه‌ریزی برای حذف بخاری‌های نفتی چکه‌ای از سامانه گرمایش مدارس کشور سخن می‌گوید که وزیر سابق این وزارتخانه در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 87-86 در مدرسه دخترانه پاسداران آسمان با صراحت از حذف کامل بخاری‌های نفتی چکه‌ای از مدارس سطح کشور خبر داده بود.

فرشیدی خطاب به خبرنگاران اعلام کرده بود  نباید هیچ بخاری نفتی چکه‌ای امسال در کلاس‌های درس کشور باشد و شما نیز این موضوع را پیگیری کنید.

همچـنین فرشیدی اعـلام کـرده بــود: دسـتورالعمـل حـذف بخاری‌های نفتی چکه‌ای از مدارس را سال گذشته به آموزش و پرورش تمام استان‌های کشور ابلاغ کردیم.

مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش نیز تابستان امسال اعلام کرد در سال آینده تحصیلی بخاری غیراستاندارد در مدارس کشور نخواهیم داشت.

عباس رهی افزود: طی بخشنامه‌ای از سوی وزیر آموزش و پرورش به ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها، مقرر شده است که در این جهت اقدام شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات این طرح و خرید بخاری های استاندارد توسط سازمان آموزش و پرورش استان‌ها و ادارات کل نوسازی مدارس تأمین می‌شود.

همچنین معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در اظهار نظری عجیب، مدیران مدارس را مقصر آتش‌سوزی ناشی از بخاری غیراستاندارد در مدارس خواند و گفت: از این پس مقصران آتش‌سوزی ناشی از بخاری‌های غیراستاندارد، مدیر مدرسه و رئیس سازمان آموزش و پرورش آن استان است.

حبیب‌الله بوربور نیز از ارسال بخشنامه به آموزش و پرورش استان‌ها درمورد قرارگرفتن موضوع حذف بخاری‌های غیراستاندارد (نفتی چکه‌ای و ذغالی) در دستور کار سازمان‌های آموزش و پرورش و اختصاص اعتبار ویژه برای این امر خبر داد و تصریح کرد: اگر این پول برای جای دیگر خرج شده است، باید رئیس سازمان پاسخگو باشد.

وی افزود: اعتباری که برای این  قبیل تجهیزات مدارس کشور در نظر گرفته شده است حدود 124 میلیارد تومان است.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بر این اساس ما نباید شاهد مدارسی باشیم که بخاری غیراستاندارد دارند، شیشه کلاس درس شکسته است یا وضعیت مدرسه نامناسب است. در این صورت این موضوع ضعف مدیر مدرسه را نشان می‌دهد.

ممنوعیت استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای در مدارس

موضوع حذف بخاری‌های غیراستاندارد از مدارس کشور تا  حدی جدی بود که رئیس سازمان آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در اوایل سال تحصیلی جاری با بیان اینکه استفاده از بخاری نفتی چکه‌ای ممنوع است گفت: به تمام مدارس شهرستان‌های استان تهران تأکید کردیم که از بخاری نفتی چکه‌ای استفاده نکنند.

در همین زمینه  مبصر دار شدن بخاری کلاس‌ها در  مدارس نکته جالبی بود که مشاور وزیر و مدیر کل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش از ابلاغ دستورالعمل آن به مدارس خبر داد.

ظاهراً سرپرست وزارت آموزش و پرورش در جریان وعده‌های داده شده وزیر سابق و معاونان وی نیست که از وارد کردن تعدادی بخاری خارجی و ساخت بخشی از بخاری‌های مورد نیاز در داخل کشور سخن می‌گوید.

علیرضا علی احمدی در حالی از سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور توقع دارد سرعت بیشتری در حذف بخاری‌های غیراستاندارد در مدارس به خرج دهد، که رئیس این سازمان در زمان وزارت فرشیدی از حذف بخاری‌های غیراستاندارد در سطح مدارس کشور خبر داده بود.

کد خبر 39314

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز