یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۵:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی: اغلب دبستان‌های شهر تهران روز شنبه 23 دی، با مشکل سرما و نبود آب مواجه بودند و پرسنل مدارس نیز به حل مشکلات پیش‌آمده به دلیل سرما و یخبندان مشغول شدند.

یک مقام آگاه در وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس گفت: سرمای شدید و بارش برف موجب شده بود که لوله‌های آب مدارس که در حیاط قرار داشتند، یخ بزنند و در نتیجه مشکل نبود آب از بارزترین مشکلات مدارس بود.

وی اضافه کرد: برخی دبستان‌ها اصلا باز نشد و در برخی نیز مشکلات به حدی بود که دانش‌آموزان را به خانه فرستادند.

این مقام آگاه در وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: کارکنان مدارس شهر تهران از سرما می‌نالیدند و تا ساعت 9 صبح، مدارس کاملاً سرد بود.

وی اظهار داشت: مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه بیشتر وقت خود را صرف حل مشکلات مدارس کردند. حتی برخی از مدیران عنوان می‌کردند که قیمت لوله‌کشی در این روزها چند برابر شده است.

این مقام آگاه افزود: مدیران مدارس عنوان می‌کردند که کاش برای مدارس ابتدایی به آنها فرصت بیشتری می‌دادند و یکی، دو روز دیگر مدارس تعطیل بود.

همشهری با چاپ گزارشی امکان ترکیدگی لوله مدارس را پیش‌بینی و نسبت به اثرات آن اخطار داده بود و بیشتر مشکلات در مناطق شمالی و مرکزی تهران روی داد.

امتحانات معوقه پس از دهه اول محرم

امتحانات معوقه دانش‌آموزان دوره راهنمایی تحصیلی بعد از ایام عزاداری سالار شهیدان برگزار می‌شود.

منوچهر فضلی خانی، مدیر کل  دوره راهنمایی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش ضمن اعلام زمان برگزاری امتحانات معوقه این مقطع گفت: طبق بخشنامه ارسالی به همه سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها، این سازمان‌ها موظف هستند که امتحانات معوقه دانش‌آموزان را در بعد از دهه اول محرم طبق برنامه زمانبندی شده برگزار کنند.

وی تصریح کرد: در پایه اول دوره راهنمایی تحصیلی امتحانات معوقه دانش‌آموزان براساس تصمیم مدیر مدرسه تنظیم می‌شود.

صرفه‌جویی باعث بازگشایی مدارس شد

مدیرکل ستاد حوادث غیرمترقبه استان تهران گفت: صرفه‌جویی 4 میلیون متر مکعبی ساکنان شهر و استان تهران باعث بازگشایی مدارس بعد از 8 روز تعطیلی شد.

محمود باقری تعداد کل مدارس استان تهران را 7 هزار دستگاه عنوان کرد و گفت: در حال حاضر تأمین مصارف خانگی و مدارس جزو  اولویت‌ها است. ادارات باید در مصرف گاز صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند.

وی تعداد انشعابات گاز استان تهران را یک میلیون و 800 انشعاب عنوان کرد و گفت: درصورتی که شهروندان دمای اتاق‌ها را بین 21 تا 18 درجه سانتی‌گراد نگه دارند، می‌توانیم قطعی گاز 3 هزار انشعاب و تعطیلی مدارس را دیگر نداشته باشیم.

کد خبر 41661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز