چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

نبض بازار خودرو از تابستان امسال به این سو نامنظم می‌زند.

افزایش قیمت خودرودر 2 فصل اخیر درحالی رخ داده که بسیاری براین باور بودند با سهمیه بندی بنزین تقاضا دربازار خودرو کاهش می‌یابد ودرنتیجه قیمت خودرو روندی نزولی را طی خواهد کرد.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه اتومبیل و فروشندگان خودرو تهران در گفت و گو با همشهری، درتحلیل شرایط فعلی بازار خودرو می‌گوید:کاهش تولید داخلی، فروش خودرو توسط واحدهای غیرمجاز و تعمیرگاه‌ها مهم‌ترین دلایل افزایش خودروهای داخلی بوده‌ است.

ریخته‌گر قدیمی می‌گوید تولیدکننده‌های خودرو عامل گرانی و افزایش قیمت نیستند هر چند که به طور کلی کاهش 5 تا 90 درصدی تولید بعضی از خودروها نظیر تیپ 5 و 6 سواری 206 کفه ترازو را به نفع تقاضا سنگین کرده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران در ادامه فروش خودرو در واحدهای غیرمجاز و فقدان اعمال نظارت صنفی بر این فرآیند را عامل اصلی افزایش قیمت خودرو اعلام می‌کند و می‌افزاید:‌ نظارت نداشتن  بر معاملات باعث افزایش بی‌رویه قیمت تا مرز فعلی شده است ضمن اینکه در این میان نمی‌توان از نبود رقابت در بازار صرفنظر کرد.

به گفته او گرانی خودروهای وارداتی هم ناشی افزایش تعرفه‌های گمرکی یا توقف ورود بعضی از انواع خودرو مثل خوردوهای 6 و 8 سیلندر است. قدیمی می‌گوید: قیمت خودروهای وارداتی که‌ 5/0 درصد از بازار را در اختیار دارد بخصوص انواع 8 سیلندر آن در همین هفته‌های اخیر 30 تا 40 درصد افزایش یافته است.

جلال ریخته‌گرقدیمی می‌افزاید: از مرداد ماه امسال به این سوخودروی206 تیپ 6 با 90 درصد کاهش تولید، تیپ 5  با 50 درصد کاهش تولید و تیپ‌های 2 و 3 هر کدام با 20 درصد کاهش تولید روبه‌رو بوده‌اند، ضمن اینکه تولید پژو پارس فول60 درصد و پژو پارس معمولی 10 درصد کاهش یافته است.

کد خبر 39001

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز