مجموع نظرات: ۰
جمعه ۹ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

با توجه به تعهدات بازار، فروش نقدی پراید دو گانه سوز را از نیمه دوم آذر ماه آغاز می‌کنیم.

فرزاد نشان ـ مدیر فروش شرکت سایپا ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خودرو خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان این مطلب افزود: امیدواریم با این کار شاهد کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار این خودرو باشیم. در حال حاضر قیمت مدل پایه کارخانه پراید دوگانه سوز سایپا (سفید رنگ) هشت میلیون تومان و این در حالی است که قیمت بازار این خودرو حدود هشت میلیون و 400 هزار تومان است، ولی برای رنگ‌های مختلف این قیمت تا 100 هزار تومان افزایش می‌یابد.

وی در خصوص قیمت کارخانه‌ای پراید بنزین‌سوز نیز گفت: مدل پایه تولید کارخانه این خودرو، هفت میلیون و 230 هزار تومان است، در حالی که اختلاف قیمت بازار با کارخانه آن حدود 100 هزار تومان است که اختلاف چندانی نیست.

مدیر فروش سایپا تصریح کرد: الزامات تبصره 13 و محدودیت شماره‌گذاری خودرو‌های بنزین‌سوز روی قیمت‌ها تاثیرگذار بود، ولی با مجوز تولید 50 هزار دستگاهی که برای تولید پراید بنزین سوزی که در قبال دو گانه سوز کردن 20 هزار دستگاه وانت نیسان در مهر ماه گرفتیم، امیدواریم باز هم شاهد کاهش اختلاف قیمت‌های کارخانه و بازار باشیم.

وی افزایش قیمت خودروها در بازار را نه به سود خودروساز و نه به سود مصرف کننده دانست و گفت: این امر تنها راه را برای رقیبان و فعالان غیر رسمی‌ بازار باز می‌کند و به همین منظور سعی می‌کنیم با افزایش تولید از 360 به 430 هزار دستگاه خودرو تا پایان سال، قیمت‌ها را در بازار کمی‌ تعدیل کنیم.

او اختلاف قیمت پراید گازسوز و بنزین‌سوز را حدود 770 هزار تومان ارزیابی کرد و گفت: در گروه سایپا از آذر ماه به بعد ماهانه 25 هزار دستگاه خودرو دوگانه سوز تولید می‌کنیم تا قیمت‌ها را به تعادل برسانیم.

نشان از شروع مرحله جدید طرح جایگزینی خودرو‌های فرسوده در دی ماه خبر داد و گفت: از اوایل دی ماه خودرو‌های دوگانه سوز به مشتریان برای جایگزینی خودرو‌های فرسوده تحویل می‌شوند.

کد خبر 37924

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز