همشهری‌آنلاین: یک وکیل روس که هنگام کمپین ریاست جمهوری آمریکا با پسر ارشد دونالد ترامپ دیدار داشت، تاکید کرد دونالد جونیور وعده داد اگر پدرش در انتخابات پیروز شود می‌توان در قانون تحریم‌ها علیه روسیه تجدیدنظر کرد.

ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روسی جنجالی در مصاحبه با بلومبرگ گفت: دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس‌جمهور آمریکا همچنین از او خواسته تا مدارکی کتبی از درآمد غیرقانونی کمپین هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات پدرش ارائه کند.

در ژوئن ۲۰۱۶ ترامپ جونیور و جرد کوشنر، داماد رئیس‌جمهور آمریکا با ناتالیا وسلنیتسکایا در برج ترامپ واقع در نیویورک دیدار کردند.

آنها اطلاع داشتند که این وکیل نماینده دولت روسیه است و این وکیل مدعی شد که می‌تواند اطلاعات مخربی علیه کلینتون ارائه کند. این خانواده بعدا مدعی شدند که جلسه مذکور کوتاه بود و هیچ دستاوردی نداشت.

ناتالیا وسلنیتسکایا گفت، او در جلسه مذکور حاضر شد تا مدارکی از فرار مالیاتی اهداکنندگان مالی دموکرات ارائه کند و علیه "قانون مگنیتسکی" که کنگره آمریکا سال ۲۰۱۲ تصویب کرد و طبق آن حدود ۴۰ تبعه روس با اتهام‌هاي نقض‌های حقوق بشری جدی تحریم شدند، لابی کند.

به گزارش ایسنا، این وکیل بادعا كرده ترامپ جونیور در آن جلسه گفت: اگر ما روی کار بیاییم، می‌توانیم این مساله را مجددا بازنگری کنیم و ببینیم که چه کاری می‌شود درباره آن انجام داد. می‌دانم که ممکن است جنجالی به وجود بیاید و ممکن است رسیدگی به آن زمان نیاز داشته باشد.

دونالد ترامپ جونیور قرار است در یک کمیته کنگره که درباره مداخله در کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و احتمال هم‌دستی با روسيه از سوی کمپین پدرش تحقیق می‌کند، شهادت دهد. این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا اتهام هم‌دستی را تکذیب می‌کند.

در همین حال یک مشاور سابق سیاست خارجی کمپین ترامپ در کنگره شهادت داده است که با یک مقام عالی‌رتبه روسی حین سفر سال گذشته به روسیه تماس داشته است.

کارتر پیج، یکی از مشاوران رایگان کمپین ترامپ بود که پیش از پیروزی او از این کمپین جدا شد.

این مقام به کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که تماسی با آرکادی دوورکوویچ، معاون نخست‌وزیر روسیه داشته است.

کد خبر 387688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha