همشهری آنلاین: بررسی علل تأخیر در اجرای قرارداد سیستم صدور صورتحساب تلفن همراه اول «بیلینگ» در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، نتیجه بررسی‌های صورت‌گرفته درخصوص نحوه اجرای قرارداد سیستم صدور صورتحساب تلفن همراه در شرکت ارتباطات سیار حاکی است: شرکت ارتباطات سیار در نیمه اول سال 85 برای اجرای این طرح، مبادرت به انعقاد قرارداد مناقصه بیش از یکصد و ده میلیارد تومانی با یکی از شرکت‌های زیرمجموعه صاایران می‌نماید. اما در جریان بازرسی از عملکرد شرکت ارتباطات سیار در نیمه دوم سال 85، مشخص گردید که علیرغم گذشت شش ماه از شروع قرارداد، شرکت طرف قرارداد مناقصه مذکور فعالیت مربوط را شروع ننموده و اجرای این قرارداد هیچ‌گونه پیشرفتی نداشته است.

مراتب عدم پیشرفت این قرارداد در اسفند ماه 85 به دستگاه اجرایی مربوط منعکس و بنا به ضرورت در نیمه دوم سال 86، بازرسی موردی از نحوه اجرای قرارداد سیستم صدور صورتحساب تلفن همراه در دستور کار سازمان بازرسی کل کشور قرار گرفت.

بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته حاکی از آن است که با توجه به مبادله قرارداد، 20 درصد قرارداد به مبلغ 175.887.211.574 ریال، تحت عنوان پیش‌پرداخت در وجه شرکت صنایع مخابرات صا ایران پرداخت گردیده است و کارفرما طبق یکی از مفاد قرارداد مبنی بر تأخیر در تحویل پروژه بیش از 50 روز، می‌توانست مبلغ تضمین انجام تعهدات و پیش‌پرداخت را به نفع خود وصول نماید اما اظهارات شرکت صنایع مخابرات ایران حاکی از آن است که علت تأخیر و عدم انجام این قرارداد در موعد مقرر، به تغییرات و تصمیمات کارفرما (شرکت ارتباطات سیار و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) برمی‌گردد. که این تغییرات مطرح شده با قرارداد منعقده (مبنی بر اینکه هرگونه تجدیدنظر در برنامه زمانی کار توسط یکی از طرفین می‌بایست با موافقت طرف دیگر و پس از امضاء و مبادله الحاقیه قابل اجرا گردد) مغایر است.

همچنین عدم نظارت و کنترل‌های صحیح داخلی و تغییرات در تصمیم‌گیری موجب شد که این قرارداد تا کنون هیچ‌گونه پیشرفت قابل توجهی نداشته باشد.

کد خبر 38707

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز