همشهری آنلاین: نظارت بر تحقق سند چشم‌انداز و برنامه‌های توسعه از مهمترین سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بازرسی کل کشور،معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور نقش نظارت در اجرای صحیح برنامه‌های توسعه را مهم ارزیابی کرد و گفت: مهمترین چالش‌ برنامه‌های توسعه برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله، نظارت است و گام برداشتن در این راستا از سیاست‌های اصلی سازمان بازرسی کل کشور است.

زرندی در بازدید از ساختمان در حال ساخت اداره‌کل بازرسی قم و در جمع مدیرکل و کارشناسان این اداره‌کل اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور مسایل اساسی، کلان و به روز جامعه را براساس اسناد بالادستی همچون فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، قانون اساسی و سند چشم‌انداز توسعه به عنوان موضوعات بازرسی انتخاب و با اجرای برنامه‌های نظارتی سالیانه از دستگاه‌های اجرایی کشور موانع تحقق توسعه کشور را آسیب‌شناسی می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: سازمان بازرسی کل کشور با اعمال مدیریت سیستمی، تقویت بدنه کارشناسی، اصلاح قوانین، دستورالعمل‌ها و ضوابط مربوط به اجرای برنامه‌های بازرسی و منطقی نمودن فرایندهای کاری موجود و همچنین با اعمال نظارت الکترونیکی (بر عملکرد دستگاه‌های توانمند در عرصه ارائه خدمات الکترونیکی)، اثربخشی و کارایی دستگاه‌ها را در بهبود فعالیت‌ها نظارت می‌کند.

زرندی افزود: دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی بدون اجرای صحیح برنامه‌های توسعه اقتصادی مورد خدشه قرار خواهد گرفت و مهمترین چالش برنامه توسعه، مسأله نظارت بر اجرای صحیح برنامه‌ها برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز 20 ساله نظام می‌باشد لذا گام برداشتن در این راستا با توجه به وظایف ذاتی سازمان بازرسی کل کشور، از سیاست‌های این سازمان است.

وی بر ضرورت تحول در انجام امور با تکیه بر همت جمعی، شوق و رضایت خاطردر کارکنان تأکید و خاطرنشان کرد: لذتی که در انجام صحیح وظیفه و امور است از همه چیز با ارزش‌تر است و سعی مسئولان سازمان بر این است که تفاوت حقوق و مزایای کارشناسان سازمان به تناسب تحصیلات کارآیی، تخصص و مسئولیت مورد توجه قرار گیرد. معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور در پایان از پروژه احداث و تکمیل ساختمان اداره‌کل باررسی قم و مراحل پیشرفت آن بازدید کرد.

پیش از سخنان زرندی، حجت‌الاسلام محمودآبادی مدیرکل بازرسی قم گزارشی از فعالیت‌ها ، اثربخشی‌ها و مراحل پیشرفت طرح اتوماسیون اداری این اداره‌کل ارائه کرد.

مدیرکل بازرسی قم عزت نفس، سلامت روحی، جدیت و تلاش را از ویژگی‌های کارکنان این اداره‌کل برشمرد و عنوان کرد: کارکنان اداره‌کل بازرسی قم در راستای تحکیم انضباط گروهی و آراستگی ظاهر همزمان با حضور معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمان بازرسی کل کشور از کت و شلوار با رنگ و فرم یکنواخت و متحدالشکل که حاکی از هدف واحد و فعالیت منضبط گروهی کارکنان می‌باشد، استفاده می‌کنند.

کد خبر 35150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز