یکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۶ - ۰۷:۴۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ونزوئلا یکشنبه 9 دسامبر با تعریف منطقه‌ زمانی مختص به خود ساعت‌های رسمی را به طور دائمی نیم ساعت به عقب کشید.

به گزارش بی بی سی، هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا در این ارتباط گفت: سحرخیز تر شدن به معنای بهبود عملکرد کشور خواهد بود.

چاوز افزود: برایم اصلا اهمیتی ندارد اگر من را دیوانه قلمداد کنند، در هر صورت ساعت جدید به اجرا گذاشته خواهد شد. چاوز پیشتر نیز گفته بود: با توجه به این تغییر زمانی بچه‌ها با انرژی بیشتری بر سر کلاس‌های درس حاضر خواهند شد.

او گفته بود: به دلیل وضعیت زمانی کنونی بچه‌ها باید ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوند و با خستگی مفرط بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند.

اکتور ناکارو وزیر علوم و تکنولوژی ونزوئلا نیز ضمن استقبال از تغییر دائمی ساعت گفت: به نظر من امر مثبتی است زیرا ما از ساعات روشنایی به طور کامل استفاده خواهیم کرد.

بر اساس منطقه جدید زمانی، ساعت رسمی ونزوئلا 4.5 ساعت از گرینویچ (نصف‌النهار مبدا) عقب خواهد افتاد.

اصلاح منطقه زمانی در ونزوئلا در ماه اوت اعلام شده بود، اما به دلیل عدم آمادگی نهاد‌های ملی در ونزوئلا دوبار به تعویق افتاده بود.

تغییر زمان در ونزوئلا آخرین سری از اصلاحاتی است که تاکنون و پس از روی کار آمدن چاوز در این کشور انجام گرفته است. پیشتر نام رسمی و علائم روی پرچم ونزوئلا رسما تغییر یافته بودند.

مناطق بسیار کمی با اختلافات زمانی اندک در سراسر جهان وجود دارند. به عنوان مثال استان نیوفاند لند کانادا نیم ساعت با سایر استان‌های کنادا که در حاشیه اقیانوس اطلس قرار دارند اختلاف زمانی دارد.

پاکستان نیز از نظر زمانی نیم ساعت از هند عقب است، درحالیکه ساعت نپال 15 دقیقه از هند جلوتر است. استرالیای غربی با استرالیای جنوبی نیز نود دقیقه اختلاف زمانی دارند.

کد خبر 38661

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز