مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مستند تلویزیونی که از پروژه یک سال در فضای ناسا تولید شده‌است موفق به دریافت جایزه امی شد، برنامه‌ای که در آن دوقلوهای همسان فضانورد، اسکات و جان کلی برای انجام مطالعه تاثیرات فضا بر بدن انسان در آن حضور داشتند، یکی یک‌سال در فضا زندگی کرد و دیگری یک سال روی زمین تحت نظر بود.

براساس گزارش تايم، "يك سال در فضا" فيلم مستندي كه از اين پروژه فضايي توسط تايم و شبكه PBS ساخته شده‌است موفق به دريافت جايزه امي خبري و مستند در بخش مستند علمي و فناوري ممتاز شده‌است.

قسمت اول اين مجموعه دو قسمتي در ماه مارس 2016 در شبكه PBS پخش شد. اين فيلم براساس مجموعه ويديوهاي تايم درباره اسكات‌كلي، فضانوردي كه 21 ماه در ايستگاه فضايي بين‌المللي اقامت يافت تا تاثيرات سفرهاي فضايي بر بدن انسان روي او مورد بررسي قرار گيرد و زمينه سفرهاي طولاني‌تر در فضا فراهم آيد. قسمت دوم اين مستند كه فراتر از يك سال در فضا نام دارد در ماه نوامبر از شبكه PBS پخش خواهد‌شد.

سي و هشتمين برنده جشنواره سالانه جوايز مستند و خبري امي در تاريخ 6 اكتبر در نيويورك اعلام شد و فيلم يك سال در فضا در ميان رقبايي مانند مستند "ابولا:داستان پزشكان" محصول شبكه HBO، "در ميان دوزخ" و "مغز زيباي بيمار من" از شبكه نتفليكس و "سفر بزرگ انسان" از شبكه PBS توانست برنده ممتاز اين جايزه شود.

کد خبر 384342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha