یکشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: گوگل استریت می‌تواند نماهایی از دورافتاده‌ترین بخش‌های سیاره زمین را در عرض چند ثانیه در مقابل دیدگان کاربران قرار دهد،‌ اما توسعه‌دهندگان این سیستم نقشه‌بردار دلیلی نمی‌بینند که خود را در مرزهای زمینی محبوس کنند، از این رو دامنه فعالیت خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی کشانده‌اند.

ایستگاه فضایی

براساس گزارش گيزمگ،‌ گوگل استريت از تاريخ 20 جولاي 2017 ابزاري در اختيار كاربرانش قرار داده‌است كه مي‌توان از آن براي گشت زدن در ايستگاه فضايي بين‌المللي استفاده كرد،‌اين اولين‌باري است كه برنامه گوگل استريت از مرزهاي زميني فراتر رفته‌است.

ایستگاه فضایی

اين قابليت كه  Outer Space View (نماي فضاي خارج) نام دارد با كمك فضانورد آژانس فضايي اروپا، توماس پسكه ايجاد شده‌است،‌فضانوردي كه 6 ماه از سال خود را در ايستگاه فضايي به سر برده‌است.

گوگل با همكاري ناسا راهي را براي گرفتن تصاويري به سبك نماي خيابان‌ها در برنامه گوگل استريت( نمايي از ديد انساني كه روز زمين ايستاده) سافت و براي ثبت اين تصاوير از دوربين‌هاي ديجيتالي كه در ايستگاه فضايي بودند استفاده شد. پسكه مسئوليت عكسبرداري و ارسال آنها را به زمين به عهده گرفت تا متخصصان گوگل تصاوير را به يكديگر متصل كرده و نمايي 360 درجه و پانوراما ايجاد كنند. 

تفاوت ديگر نماي فضاي خارج با نماي خيابان در برنامه گوگل استريت وجود حاشيه‌نويسي‌هاي مرتبط است، كه به شكل نقاط آبي كوچكي است كه مي‌توان روي آنها كليك كرده و توضيحات مرتبط با تجهيزات مختلف ايستگاه فضايي را در اين قسمت مشاهده كرد.

کد خبر 377005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha