مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آژانس فضایی ژاپن اولین تصاویر و ویدیوهایی را که توسط دوربین پهپاد تماما خودکار خود ثبت شده‌بود را منتشر ساخت.

براساس گزارش CNN، اين دوربين پرنده خودكار كه اينترنال بال نام دارد، به اختصار اينت‌-بال ناميده مي‌شود، ارتباط ميان فضانوردان در فضا و دانشمندان روي زمين را بهبود خواهد بخشيد. در علاوه براين، اينت بال بامزه‌ترين روبات كروي است كه پس از روبات BB-8 فيلم جنگ‌هاي ستاره‌اي ساخته شده‌است.

اينت بال به همراه "كيبو"، اتاقك آزمايشي ژاپن در ايستگاه فضايي بين‌المللي در تاريخ 4 ژوئن 2017 به ايستگاه فضايي رسيد. اين كره يك كيلوگرمي درحال حاضر مشغول تصويربرداري و فيلمبرداري از فضانوردان ساكن ايستگاه در حين فعاليت و كار است.

روبات

اين تصاوير در زمان حقيقي براي محققان مركز كنترل زميني در پايگاه فضايي تيسوكوبا در ژاپن پخش مي‌شوند، پايگاهي كه دانشمندان در آن كنترل اينت‌بال و دوربينش را به دست دارند.

به گفته آژامس فضايي ژاپن، فضانوردان درحال حاضر 10 درصد از زمان خود را صرف عكاسي از يافته‌هاي خود مي‌كنند و همچنين فاصله زيادي ميان گرفته شدن عكس‌ها و ارسال آنها به زمين وجود دارد.

روبات

يكي از وظايف اين روبات حذف كردن مسئوليت ثبت رويداد‌ها در ايستگاه فضايي توسط فضانوردان و همچنين حذف تاخير زماني ارسال  اين تصاوير است. اين كار نه تنها ساعات كاري فضانوردان را افزايش مي‌دهد، بلكه امكان مشاهده تصاوير در زمان حقيقي را براي كنترل زميني ايجاد خواهد كرد.

اينت‌بال محصول تلفيق فناوري چاپ سه‌بعدي و فناوري پهپاد است و براساس واحد كنترل سه محوري و 12 فن پيش‌ران عمل مي‌كند. ژاپني‌ها تصميم دارند عملكرد اين روبات را بهبود بخشند تا تاثير آن را در ماموريت‌هاي فضايي مورد بررسي قرار دهند.

کد خبر 376677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha