تعطیلات خوش‌مزه‌ی تابستان به پایان رسید و حالا دو روز دیگر باید صبح زود بیدار شویم، کیفمان را روی شانه بیندازیم و سوار سرویس یا پیاده، خودمان را به مدرسه برسانیم.

دوچرخه شماره ۸۹۴

بايد دل بکنيم از خوابيدن‌هاي طولاني، از خريد رفتن و بيرون‌رفتن و از اين‌که به بهانه‌ي ديدن خندوانه تا نصف‌شب بيدار بمانيم.

تمام شد. با چه سرعتي گذشت! و حالا من مانده‌ام و کارهايي که مي‌خواستم انجام بدهم، ولي يادم رفت! عجيب‌تر اين‌که در تابستان مدام از خاطره‌هاي مدرسه و اين‌که چه‌قدر دلمان براي زنگ تفريح‌ها و دوستانمان تنگ شده مي‌گفتيم و حالا که 48 ساعت با اول مهر فاصله داريم، آه و ناله‌مان همه را کلافه کرده!

مهر هنوز نيامده! امروز و فردا را خوش باش که تا 9ماه آينده چنين روزهايي به دست نمي‌آيد!

 

متينا عروجي

14ساله از انديشه

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

عكس از هانيه راعي، 17ساله از دماوند

 

  • مثل يك خواب كوتاه

تابستان خيلي خوب است و صد بار بهتر از پاييز است. تنها مشکلش اين است که مثل برق و باد مي‌گذرد. آمار نسبتاً دقيقي دارم. سه روز تابستان معادل يک روز پاييز است، بنابراين سه ماه تابستان معادل يک ماه پاييز است. شايد فکر کنيد خنده‌دار است، ولي من کاملاً جدي‌ام!

روز سي‌ويک شهريور وقتي به سه ماه طي شده نگاه مي‌کني، به نظر خواب کوتاهي است که زمانت را حسابي خرج کرده، دقيقاً مثل شب امتحان. اين جور مواقع سعي مي‌کني خودت را دلداري بدهي، ولي فايده‌اي ندارد!

 

ياسمين اله ياريان

17ساله از شهرري

 

دوچرخه شماره ۸۹۴

عكس از نرگس خورشيدي، 15ساله از خرم‌آباد

 

  • استقبال از پاييز

ته تغاري تابستان گيس‌هاي نارنجي‌رنگش را از گرما پشت گوشش انداخته و سبدي از ميوه‌هاي نوبرانه‌اش را در دست گرفته تا در روزهاي پاياني حضورش آن‌ها را براي استقبال از فرزند پرمهر پاييز آماده کند.

 

ياسمين آشينه

16ساله از تهران

کد خبر 383560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha