همشهری آنلاین: رییس اداره محیط زیست شهر تهران با بیان این که کارشناسان و محیط‌بانان از اول مهر در مدارس حضور می‌یابند، گفت: با مناطق آموزشی ۶، ۸ و ۱۱ هماهنگی‌های کامل برای ارایه آموزش‌های زیست محیطی صورت گرفته است. با سایر مناطق نیز در حال هماهنگی هستیم.

محمدحسین بازگیر

به گزارش ايسنا، محمدحسین بازگیر با بیان این که دانش‌آموزان حق دارند اطلاعات مفیدی از زیست بوم و محیط زیست اطراف خود داشته باشند، اظهار کرد: جلساتی با مدیران اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مورد آموزش‌های محیط زیستی به دانش‌آموزان و معلمان برگزار شده است. هدف ما از حضور در مدارس این است که دانش‌آموزان با مسائل و مشکلات زیست محیطی شهر و کشور خود آشنا شوند و به اندازه خود قدمی برای رفع این مشکلات بردارند.

وی افزود: امیدواریم امسال با همکاری آموزش و پرورش طرح ساعتی با محیط بانان و آموزش‌های زیست محیطی به دانش‌آموزان منظم‌تر و جامع‌تر از گذشته انجام شود تا دانش‌آموزان دغدغه‌ محیط زیست داشته باشند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران در ادامه با اشاره به این که شش ماه دوم سال با پدیده وارونگی دما و شلوغ‌تر شدن شهر روبه‌رو خواهیم بود، گفت: در این راستا اداره محیط زیست شهر تهران از ابتدای فصل پاییز برنامه جدید پایش منابع تولید آلایندگی در شهر تهران را آغاز می‌کند.

بازگیر ادامه داد: ۱۶۰۰ نقطه در شهر تهران شناسایی شده است که دارای آلایندگی هستند و اولویت بیش‌تری نسبت به سایر منابع دارند. این نقاط شامل واحدهای صنعتی، خدماتی، بیمارستانی و ... هستند. امیدواریم طی دو ماه آینده بتوانیم تمامی این ۱۶۰۰ واحد را پایش و مشکلات آن‌ها را پیدا کنیم.

وی در پایان گفت: مهم‌ترین اقدام برای کاهش آلایندگی در شهر تهران، کنترل آلایندگی در منبع تولید آلایندگی است قطعا پایش واحدهای آلاینده به بهبود کیفیت هوای شهر کمک خواهد کرد.

کد خبر 383053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha