سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به مغفول ماندن محیط زیست طبیعی این استان، از استخدام ۵۰ محیط‌بان در استان تهران خبر داد.

استخدام ۵۰ محیط‌بان در تهران

مهردادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که استان تهران از جمله استان‌هایی است که هم به لحاظ محیط زیست طبیعی و هم محیط زیست انسانی حائز اهمیت است گفت: برخی تصور می‌کنند محیط زیست تهران تنها در ارتباط با محیط زیست انسانی است این در حالیست که مناطق چهارگانه خوبی در این استان وجود دارد پارک ملی لار، پارک ملی سرخه حصار و مناطق حفاظت شده و شکارممنوع مهمی در این استان وجود دارد.

وی با بیان این که شاید برخی به این مسئله مهم توجه نداشته باشند که مناطق چهارگانه استان تهران شرایط ویژه‌ای دارد که شاید در بسیاری از این استان‌ها این امتیازات وجود نداشته باشد اظهار کرد: کل، بز و قوچ و میش موجود در تهران به لحاظ جمعیت، وسعت و پراکندگی شرایط ویژه‌ای دارند. این گونه‌های حیات وحش حتی در مناطق آزاد تهران نیز یافت می‌شوند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران با تاکید بر این که توجه بیش از حد به بحث‌های محیط زیست انسانی باعث شده محیط زیست طبیعی تهران در اولویت دوم قرار گیرد افزود: هر دو مقوله محیط زیست طبیعی و انسانی حائز اهمیت است بنابر این باید در استان تهران هر دو را به طور موازی پیش ببریم و از بخش محیط زیست طبیعی غافل نشویم.

مهردادی با اشاره به این که برنامه‌هایی را برای جدی گرفتن محیط زیست طبیعی طراحی کرده‌ایم گفت:‌ تعداد محیط بانان استان تهران در قیاس با سایر استان‌ها و با توجه به شرایط طبیعی این استان کم است. در تهران حدود ۱۰۰ محیط‌بان فعالیت می‌کنند و مد نظر داریم ۵۰ محیط‌بان دیگر اضافه کنیم. انتخاب اولیه این محیط‌بانان انجام شده در حال حاضر بحث‌هایی در ارتباط با شاخص‌های مربوط به استخدام آنها مطرح است. فکر می‌کنیم با به کارگیری این تعداد محیط‌بان مشکلات ما تا حدی کاهش پیدا کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان با اشاره به این که باید ساختمان‌های محیط‌بانی نیز بیش‌تر شود اظهار کرد: اگر تجهیزات و امکانات در مناطق حفاظت شده تهران افزایش یابد می‌توانیم شرایطی را ایجاد کنیم که مشکلات محیط زیست طبیعی تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند.

کد خبر 352073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha