یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۳
۰ نفر

عضو کمیسیون کشاورزی، آب ومنابع طبیعی مجلس با مثبت ارزیابی کردن توافق میان محیط‌زیست و وزارت دفاع برای تأمین تجهیزات مورد نیاز محیط‌بانان، گفت: محیط‌زیست می‌تواند از سربازان برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده کند.

احمدعلي كيخا در گفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، درخصوص توافق ميان سازمان حفاظت محيط‌زيست و وزارت دفاع مبني بر تأمين تجهيزات مورد نياز براي محيط‌بانان از سوي وزارت دفاع، گفت: وزارت دفاع و سازمان حفاظت محيط‌زيست داراي فصل مشتركي هستند زيرا وزارت دفاع در حفاظت از مرزها و افزايش امنيت در مرزهاي هوايي، زميني و دريايي كشور مسئول است و سازمان حفاظت محيط‌زيست نيز در حفاظت امنيت پايدار كشور داراي مسئوليت است. نماينده مردم زابل، زهك و هيرمند درمجلس شوراي اسلامي، تأكيد كرد: در گذشته بحث‌هاي زيادي مطرح شد مبني بر اينكه همكاري وزارت دفاع و سازمان حفاظت محيط‌زيست به‌طورحتم به نفع حفاظت از محيط‌زيست طبيعي كشور است بنابراين توافق اخير گام بزرگ و مثبتي در نگهداري از منابع طبيعي خواهد بود؛ ضمن اينكه دراين راستا مي‌توان از بسياري از نيروهاي طرح سربازي نيز در حفاظت از محيط‌زيست در برخي مناطق براي كمك به محيط‌بانان استفاده كرد.

كيخا با اشاره به اينكه آموزش‌هاي لازم به سربازان در حفاظت از محيط‌زيست ضروري است، تصريح كرد: اين افراد مي‌توانند خدمت وظيفه خود را در حوزه محيط‌باني انجام دهند، به‌ويژه اينكه از جوانان محلي، روستايي و عشايري براي اين منظور استفاده شود؛ البته توافق وزارت دفاع با سازمان حفاظت محيط‌زيست تنها در بخش تأمين تجهيزات موردنياز محيط‌بانان است اما به همه دغدغه‌هاي محيط‌بانان پاسخ نخواهد داد.

اين نماينده مردم در مجلس دهم با بيان اينكه بخش عمده مشكلات محيط‌بانان ناشي از سخت و زيان‌آور بودن شغل است، گفت: درحال حاضر حقوق محيط‌بانان مناسب نيست، البته طبق قانون محيط‌بانان بايد در مقابل 24ساعت فعاليت 48ساعت استراحت كنند اما اين قانون اجرا نمي‌شود و اين توافق در حل مشكلات اين چنيني كارساز نيست. گفتني است با توافق بين سازمان حفاظت محيط‌زيست و وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، وزارت دفاع تأمين تجهيزات مورد نياز محيط‌بانان كشور را به‌مدت 5سال برعهده گرفت.

در همين راستا سرهنگ خيلدار، فرمانده يگان حفاظت محيط‌زيست با اشاره به ضرورت استانداردسازي و يكپارچه‌سازي تجهيزات و امكانات يگان حفاظت محيط‌زيست، گفت: به‌منظور توانمندسازي، سازماندهي، استانداردسازي و هماهنگ كردن تجهيزات فردي و گروهي و تجهيزات حفاظتي و دفاع شخصي محيط‌بانان، در تعامل و همكاري ميان دو دستگاه سازمان حفاظت محيط‌زيست و وزارت دفاع، مقرر شد تمامي نيازهاي تجهيزاتي يگان حفاظت محيط‌زيست از طريق وزارت دفاع تأمين شود.

کد خبر 347359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha