سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین دوره آموزشی ۱۵۷ محیط‌بان جدید استخدام ایثارگر از اول خرداد ماه به مدت دو هفته در دانشکده محیط زیست آغاز شد.

آموزش ۱۵۷ محیط‌‌بان در سراسر کشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام)، کیومرث کلانتری سرپرست دفتر آموزش محیط زیست در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی گفت: دوره آموزشی محیط بانان در راستای توانمندسازی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست با اولویت محیط بانان جدید استخدام که از ایثارگران هستند؛ از ابتدای خرداد 1395 در دانشکده محیط زیست آغاز شده است.

وی افزود: در این دوره آموزشی که برای 157 نفر از محیط بانان واجد شرایط از 19 استان کشور برنامه‌ریزی شده، تعداد 112 محیط بان با مدرک تحصیلی دیپلم و 45 محیط بان با مدرک تحصیلی فوق دیپلم با سابقه کم‌تر از یک سال حضور دارند و با توجه به هدف‌گذاری آموزش حداقل 600 نفر از محیط بان در سال جاری، پس از ماه مبارک رمضان این دوره‌ها برای حدود 450 محیط بان دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

کلانتری ادامه داد: علاوه بر ارایه مطالب فنی و تخصصی مرتبط با شغل محیط بانی، قوانین و مقررات و آموزش‌های نظامی و صحرایی نیز به فراگیران آموزش داده خواهد شد.

وی اظهار کرد: استفاده از اساتید مجرب دانشگاهی و نیروی انتظامی و نظارت متناوب دفتر آموزش محیط زیست و فرماندهی یگان حفاظت محیط زیست به افزایش اثربخش این دوره‌ها کمک شایانی کرده است.

سرپرست دفتر آموزش محیط زیست با موثر ارزیابی کردن دوره‌های آموزش محیط بانی گفت: در حال حاضر حدود 3500 محیط بان در کشور داریم و به زودی هیچ محیط بان آموزش ندیده‌ای نخواهیم داشت.

کلانتری افزود: با توجه به ارتقای جایگاه آموزش در سازمان حفاظت محیط زیست، تقویم آموزش ضمن خدمت تمامی کارکنان در سال جاری تدوین شده و با توجه به اهمیت و مسئولیت‌های سنگین محیط بانان، آموزش شغل محیط بانی در اولویت قرار دارد.

کد خبر 334807

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha