قاچاقچیان چوب وقتی مقدار زیادی چوب غارت کرده و قصد خروج از جنگل را داشتند، با جنگلبانان درگیر شدند و یکی از آنها را به ضرب گلوله از پا در آوردند.

حوادث

اين جنايت سحرگاه ديروز در منطقه سالده شهرستان نور اتفاق افتاد. ماجرا از اين قرار بود كه جنگلبانان به اطلاعاتي دست يافتند كه نشان مي‌داد قاچاقچيان مقدار زيادي چوب را از جنگل‌هاي سالده سرقت كرده‌اند و قصد دارند در ساعات اوليه بامداد بار چوب را از جنگل خارج كنند.

به همين دليل گروهي از جنگلبانان مسير خروجي جنگل را مسدود كردند. دقايقي از اين ماجرا مي‌گذشت كه قاچاقچيان با 2دستگاه نيسان وانت سر رسيدند و قصد خروج از جنگل را داشتند اما وقتي جنگلبانان را سد راه خود ديدند، به سوي آنها شليك كردند و در اين درگيري مسلحانه يكي از جنگلبانان به نام فضل‌الله علي‌پور - ۴۳ ساله - بر اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داد و فرمانده يگان منابع طبيعي شهرستان نور و يكي ديگر از جنگلبانان مجروح و به بيمارستان منتقل شدند.

در همين حال مرتضي مهدي‌زاده، رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شهرستان نور در اين‌باره به خبرگزاري صداوسيما گفت: در جريان اين درگيري قاچاقچيان با مشاهده خودروي جنگلباني، عامدانه خودروي نيسان خود را به اتومبيل جنگلبانان كوبيدند تا بتوانند راه خود را باز كنند اما با مقاومت جنگلبانان مواجه شدند. در اين ميان يكي از‌ قاچاقچيان از فاصله 2متري با سلاح گرم و تفنگ ساچمه‎اي، شيشه جلوي اتومبيل جنگلبانان را هدف گرفت و باعث مرگ يكي از آنها شد.

از سوي ديگر بهزاد انگورج معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخيزداري كشور از دستگيري ضاربان جنگلبانان شهرستان نور خبر داد. وي به ايسنا گفت: تعداد ضاربان 5نفر بوده كه 3نفر از آنها ساعتي پس از حادثه دستگير شدند و ضارب اصلي و يك نفر ديگر كه متواري شده بودند ساعت يك ظهر ديروز خود را تسليم كردند.

کد خبر 335096

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha