مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۷
۰ نفر

«باز هم بخشی از باغات شمال تهران در نزدیکی محله دارآباد طعمه حریق شد»؛ این اتفاقی بود که روز جمعه گذشته در انتهای بلوار اوشان (مژدی) و کوچه صحرا رخ داد؛ بلواری که حدود ۲۰ سال قبل سراسر باغ بود و در دهه ۷۰ بخش گسترده‌ای از آنها نابود شد تا جای آنها را چندین برج و ساختمان بگیرد.

آتش دامن باغ دارآباد را گرفت

البته در ميان آنها برجي وجود دارد كه سال‌هاست نيمه‌كاره در مراحل ساخت مانده است. اما نكته مهم اين است كه به نظر مي‌رسد هنوز هم برخي به چند لكه سبز باقيمانده در اين محدوده چشم طمع دوخته‌اند و هر از گاهي با چنين روش‌هايي سعي در از بين بردن باغات دارند. اگرچه هنوز علت آتش‌سوزي مورد اشاره مشخص نيست و عمدي يا غيرعمدي بودن آن اعلام نشده است، اما با وجود اين، بخشي ديگر از باغات محله‌هاي شمال پايتخت 14خرداد در آتش سوخت و اگر حضور بموقع نيروهاي آتش‌نشاني نبود، احتمالا آتش به باغات همسايه‌ نيز سرايت مي‌كرد.

اين در حالي است مشاهدات عيني خبرنگار همشهري در روز گذشته نيز نشان مي‌داد كه هنوز خاكستر آتش به‌طور كامل خاموش نشده است. دودي كه از چند كنده در ضلع جنوب غربي باغ و در همسايگي باغ ديگر بلند مي‌شد، هشداري بود براي دوباره شعله‌ورشدن آتش. رئيس كميته محيط‌زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران نيز در اين‌باره اعلام كرد كه حتما اين مسئله را طي يك بازديد ميداني بررسي مي‌كند. محمد حقاني گفت كه متأسفانه پيش‌تر بخشي از باغات دارآباد توسط افرادي سودجو آسيب ديده‌اند و عدم‌مجازات‌شان از سوي دستگاه‌هاي ذيربط جاي تعجب دارد.

کد خبر 335876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha