سازمان زیباسازی شهرتهران در نظر دارد با توجه به مطابقت ‌نداشتن پیاده روهای شهر تهران با استانداردهای روز دنیا، عملیات اجرایی مرحله اول طرح بهسازی و مناسب‌سازی معابر خیابان انقلاب از میدان آزادی تا پل چوبی را تا قبل از پایان امسال آغاز کند.

برهمین اساس، قرار است از طرح پیاده‌روسازی  خیابان ولی‌عصرعج  به عنوان الگو برای مناسب‌سازی تدریجی سایر پیاده‌روهای شهر تهران ازجمله میدان آزادی تا پل چوبی استفاده شود.

این طرح با هدف آرام سازی و مناسب‌سازی این خیابان برای استفاده عابران پیاده و به خصوص معلولان جسمی و حرکتی، نابینایان و افراد کم توان به اجرا درمی آید که شامل حذف زوائد، آرام سازی مسیر، تسهیل در تردد عابران پیاده و غیره است.

به گزارش همشهری همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران درنظردارد در راستای طرح ساماندهی فضاهای تبلیغاتی یک‌هزار و 500 مترمربع از تابلوهای فرسوده و فاقد کاربری تبلیغاتی ومزاحم را از فضای شهری جمع‌آوری کند.

بنا براین گزارش به دلیل اهمیت توجه و تامین آرامش بصری شهروندان در فضای شهری، سعی شهرداری تهران اولویت ساماندهی فضاهای تبلیغاتی را اختصاص به نقاطی داد که شهروندان رفت و آمد و حضور بیشتری درآن دارند که پس از اتمام ساماندهی نقاط پرتردد، نوبت به حذف و جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی مزاحم و فاقد کاربری در بزرگراه‌های کلانشهر تهران می‌رسد.

حذف و به‌روز کردن فضا و سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران در روزها و ماه‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 38249

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز