مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶ - ۱۹:۰۳
۰ نفر

گروه شهری: برنامه‌های شهرداری به منظور حفظ، نگهداری و مرمت بیش از 500 اثر نشان‌گاه و گذرهای تاریخی، این‌بار به بازسازی بازار تجریش به‌عنوان دومین بازار بزرگ شهر تهران معطوف شده‌است.

برآوردهای اولیه حاکی از آن است که شهرداری تهران 3 میلیارد تومان بابت بهسازی و بازسازی بازار بزرگ تجریش هزینه می‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در گفت‌و‌گو با همشهری خبر داد: این عملیات اواسط بهمن ماه آغاز می‌شود و به مدت 18 ماه طول خواهد کشید.

بر اساس این طرح،  ابتدا سقف بازار،  سپس نمای کلی مغازه‌ها واقع در راسته‌های تکیه بزرگ و کوچک و سپس کف بازار برگرفته از معماری ایرانی و اسلامی بازسازی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در توضیح اقدامات شهرداری در این‌باره گفت: در کف‌سازی باید با استناد به معیارهای مهندسی مدرن، شیب بندی به گونه‌ای صورت گیرد که امکان تردد افراد کم توان جسمی نیز به راحتی مسیر باشد. علاوه بر این از مصالح مناسب و مرغوب که در جلوه و کارایی بازار مؤثر باشد، استفاده خواهد شد.

وی افزود: همچنین کلیه مغازه‌ها به شکلی یکنواخت و به شیوه سنتی بدنه‌سازی خواهد شد.

ملاصالحی یکی از اصلی‌ترین اقدامات شهرداری در بازسازی بازار تجریش را مربوط به پوشش سقف و مقاوم‌سازی‌ آن دانست که در این باره سعی خواهد شد معماری سنتی و مدرن در کنار هم به کار گرفته شود.

وی تأکید کرد: در طول عملیات 18 ماهه شهرداری در بازار تجریش سعی خواهد شد هیچ گونه اخلالی در تردد روزمره شهروندان به منظور تأمین مایحتاج و فعالیت‌های تجاری اقتصادی منطقه به وجود نیاید.

هم اکنون نمای بازار تجریش به‌دلیل وجود حشو و زواید بسیار دچار اغتشاش بصری است.

این در حالی است که کابل‌های برق و مخابرات و عناصر تأسیسات شهری از نما و دید بصری حذف خواهد شد.

کد خبر 41688

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز