جزیره متروکه و پوشیده از درختچه و نیزار در میان رودخانه کرخه، آخرین مخفیگاهی بود که ضاربان افسر آگاهی اهواز به آنجا پناه بردند؛

اما هنگامی که این جزیره در عملیات شبانه به محاصره قایق‌های تندروی پلیس درآمد، جنایتکاران به انتهای خط فرار رسیدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 7:30 دقیقه صبح هجدهم مهرماه، هنگامی که گروهبان اکبرجعفری‌فر - از مأموران آگاهی مستقر در کلانتری 19 اهواز - در حال رفتن به محل خدمت خود بود، از سوی افراد ناشناسی از ناحیه سر هدف اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

با گزارش این حمله خونین، در حالی که تحقیقات اولیه پلیس نشان می‌داد که  مامور پلیس، از زبده‌ترین مأموران تجسس آگاهی بوده که در راز گشایی پرونده‌های  مهم پلیسی شرکت داشته، این احتمال که وی از سوی تبهکاران هدف قرار گرفته باشد، قوت گرفت.

با این فرضیه، گروهی از کارآگاهان پلیس آگاهی استان خوزستان مأموریت یافتند با رازگشایی این ترور مسلحانه، عاملان آن را شناسایی کنند و به دام بیندازند.

در حالی که تحقیقات تخصصی پلیسی برای یافتن ردی از ضاربان ادامه داشت، کارآگاهان از طریق منابع خبری خود دریافتند که مرد شروری به نام علی احتمالا در این ماجرا دست داشته است.

با روشن شدن این موضوع، علی در عملیات پلیسی به محاصره درآمد و دستگیر شد. وی در بازجویی‌ها اعتراف کرد ترورمامور پلیس را با همدستی 2 نفر به نام‌های حدور و نعیم مرتکب شده است.

علی به زندان منتقل شده بود که 2 همدست وی دریافتند پلیس در تعقیب آنهاست و بدون برجای گذاشتن اثری از خود متواری شدند.

با  فرار  متهمان، 10 گروه پلیسی به صورت شبانه روزی به ردزنی آنها پرداختند و تمامی مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های اعضای باند را تحت کنترل قرار دادند.

در چنین شرایطی، متهمان که هر روز عرصه را بر خود  تنگ‌تر می‌دیدند، به جزیره‌‌ای در رودخانه کرخه فرار کردند و در آنجا مخفی شدند.

مدتی بعد، در حالی که مخفیگاه متهمان در این جزیره شناسایی شده بود، گروه‌های ویژه پلیس آگاهی، منطقه را تحت بررسی اطلاعاتی قرار دادند. در این مرحله، نقاط جزیره به صورت بسیار تخصصی تحت کنترل قرار گرفت تا راه‌های فرار جنایتکاران مسدود شود.

ساعت 22 شامگاه بیست و هشتم آبان ماه‌، مأموران از حضور عاملان جنایت در قسمتی از این جزیره مطمئن شدند و در یک عملیات ضربتی و برق آسا چندین فروند قایق تیزروی پلیس، این جزیره را به محاصره درآوردند.

با قدم گذاشتن مأموران به ساحل جزیره، متهمان که خود را در محاصره پلیس می‌دیدند، اقدام به تیراندازی به سوی مأموران کرده و آنها را زیر باران رگبار گلوله گرفتند.

در چنین شرایطی، ماموران پلیس برای اینکه متهمان را زنده دستگیر کنند، با صدور دستور ایست، از آنها خواستند سلاح خود را بر زمین گذاشته و تسلیم شوند، اما وقتی تبهکاران با بی‌توجه به فرمان پلیس ، به تیراندازی ادامه دادند، مأموران پلیس نیز با استفاده از قانون به‌کارگیری سلاح، به سمت آنها آتش گشودند و آنها را هدف قرار دادند.

با انتقال متهمان به بیمارستان، یکی از آنان به نام نعیم که 7شهریور ماه گذشته مادر خود را نیز به قتل رسانده بود، به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان باخت. بعد از بهبود متهمان دیگر بازجویی از آنها آغاز خواهد شد.

کد خبر 38229

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز