گروه بین‌الملل: فقط دو روز پس از پایان نمایش آناپولیس، رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تحریم ارسال سوخت به نوارغزه همچنان ادامه خواهد یافت اما کاهش ارسال برق تا دو هفته به تعویق می‌افتد.

از دی‌ماه سال 1384 که 5/1 میلیون فلسطینی ساکن غزه در انتخابات سالم و صحیح به حماس رأی دادند، تحریم شدید از سوی آمریکا، اروپا و رژیم صهیونیستی را تحمل می‌کنند.

موقعیت جغرافیایی نوار غزه به‌گونه‌ای است که فلسطینی‌های غزه قادر نیستند به جز از راه‌های شناخته‌شده، به تأمین مواد حیاتی مورد نیاز خود اقدام کنند.

اتحادیه اروپا درباره قطع برق و تحریم ارسال سوخت به غزه از سوی رژیم صهیونیستی فقط اظهار نگرانی کرده و آمریکا طبق معمول وقتی مسئله فلسطین و فلسطینی مطرح می‌شود، سکوت اختیار کرده است.

فلسطینی‌ها پس از اعلام ادامه تحریم ارسال سوخت همزمان با روز‌جهان همبستگی با ملت فلسطین و پس از اقامه نماز جمعه در خیابان‌های غزه در اعتراض به اقدام غیرانسانی رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

فلسطینی‌ها در روزهای سرد پاییز و در آستانه زمستان با قطع ارسال سوخت و تهدید قطع ارسال برق مواجه شده‌اند.

اسماعیل هنیه در این تظاهرات گفت: وقتی که تعهدات تشکیل خودگردان فلسطین برای پیگرد مبارزان با تصمیم رژیم صهیونیستی برای تشدید محاصره  غزه که آخرین آن کاهش سوخت‌رسانی به این منطقه است، همزمان می‌شود، این همزمانی خطرناک بوده و نشان می‌دهد که هماهنگی قبل و بعد از آناپولیس به مراحل خطرناکی رسیده است.

کد خبر 37977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز