گروه سیاسی: رئیس‌جمهوری تصریح کرد: شرایط امروز کشور در مقایسه با چند سال اخیر در بهترین شرایط است به‌خصوص در عرصه هسته‌ای که ما امروز در بهترین شرایط هستیم و به لطف ایستادگی ملت، شرایط هر روز بهتر می‌شود.

محمود احمدی‌نژاد پس از جلسه هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران که ایرنا خبر آن را منتشر کرد، تأکید کرد: ما آماده‌ایم که در عرصه سیاسی دنیا حضوری فعال داشته باشیم و در هر جایی که پای حق و عدالت در میان است و نیاز به کمک به ملت‌هاو صلح و امنیت و برادری است، ملت ایران حتما نقش فعالی خواهد داشت.

۱۰۰ درصد به‌نفع ایران

رئیس‌جمهوری در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران پس از جلسه هیئت دولت، درخصوص گزارش اخیر البرادعی و در پاسخ به سؤال  خبرنگاری که این گزارش را دوپهلو خواند، گفت: گزارش البرادعی دوپهلو نیست و  ۱۰۰درصد به نفع ایران صادر شده است.

تأیید سانتریفیوژهای جدید

وی همچنین تأکید کرد: به لحاظ فنی نیز شرایط ما امروز به مراتب بهتر از شرایط چند سال قبل است و حتی آژانس نصب‌های جدید سانتریفیوژ ما را نیز به لحاظ فنی مورد تأیید قرار داده است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: این‌گونه اظهارات دشمنان ملت ایران دلایل روشنی دارد؛ یکی اینکه نمی‌خواهند پیروزی ملت ایران در دنیا جلوه کند، علت دوم هم این است که می‌خواهند با این هیاهوها عده‌ای را در داخل کشور بترسانند و امتیازی از ما بگیرند.

درخواست از آقازاده

به گزارش ایسنا، رئیس شورای‌عالی امنیت ملی افزود: گزارش آژانس و نامه‌هایی که به ایران ارسال شده بسیار شفاف است و من از آقازاده، رئیس سازمان انرژی اتمی می‌خواهم که متن این نامه‌ها را نیز منتشر کنند تا مردم از آن مطلع باشند.

اصرار بر انتشار متن مذاکرات

به گزارش فارس، وی در پاسخ به سؤالی در واکنش به اعلام بی‌گناهی حسین موسویان در دو مورد از اتهاماتی که علیه وی مطرح بود، پیشنهاد کرد: متن کامل مذاکرات این عضو سابق گروه هسته‌ای با دیپلمات‌های غربی منتشر شود.

وی ادامه داد: بالاخره 15 - 10 جلسه با بیگانه برگزار شده وحرف‌هایی زده شده و اطلاعاتی ارائه شده که ما پیشنهاد داریم و بر این پیشنهاد هم مصر هستیم تا این اطلاعات هم منتشر شود تا ملت هم از آن با خبر باشند؛ چرا چیزی که بیگانه می‌داند ملت نباید از آن مطلع باشد.

فشار بر دستگاه قضائی

به گزارش مهر، رئیس‌جمهوری پس از پایان جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا تأکید شما بر لزوم انتشار متن مذاکرات موسویان با دیپلمات‌های غربی به معنای اعمال فشار بر دستگاه قضائی است؟ گفت: همان مطالبی را که گفتم منتشر کنید.

پرونده دانشگاه آزاد مختومه نشده است

رئیس‌جمهوری درباره عقب‌نشینی دولت از موضوع دانشگاه آزادهم اظهار داشت: این موضوع به همین سادگی نیست که مختومه و از دستور کار خارج شود، بلکه همچنان این موضوع را پیگیری می‌کنیم و موضوع دانشگاه آزاد در دستور کار شورای‌عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد و این موضوع مختومه نشده است.

تحولات آینده فلسطین

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه تحولات آینده را اراده مردم فلسطین رقم خواهد زد، گفت: امکان ندارد رژیم صهیونیستی بتواند دوام بیاورد و اضمحلال در ذات این رژیم است، زیرا برپایه باطل، تجاوز، دروغگویی، ظلم و جنایت بنا شده که از بین رفتنی هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی‌نژاد در آغاز جلسه هیأت دولت با اشاره به شکست نشست آناپولیس و ناکام ماندن برگزارکنندگان آن تصریح کرد: به رسمیت شناخته شدن حقوق ملت فلسطین، محکومیت تجاوز و اشغالگری، بازگشت آوارگان و احترام به آرای ملت فلسطین تنها راه حل مسئله فلسطین است.

کد خبر 37849

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز