خبر > آریا تولایی: ششمین جشنواره‌ی تک‌نوازان دف، مرداد و شهریور ۹۶ به همت فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان در قالب دو گروه سنی الف (۱۳ تا ۱۹ سال) و گروه سنی ب (۲۰ سال به بالا) به رقابت می‌پردازند.

دوچرخه شماره ۸۸۷

رضایی‌نیا، از اعضای هئیت داوران، در این‌باره می‌گوید: «هدف ما از این جشنواره ارتقاي سطح دف‌نوازی در بین نوجوانان و جوانان و ایجاد محیط مناسب هنری، مخصوصاً برای نوجوانان جنوب تهران است. با وجود فضای مجازی، مهم است که ما بتوانیم با ایجاد چنین فضاهایی نوجوانان کشورمان را به سمت هنر بکشانیم و راه درست را به آنان نشان دهیم.»

او به جنبه‌ي آموزشی جشنواره نیز اشاره می کند: «در کنار بخش رقابتی جشنواره، کارگاه‌های آموزشی دف‌نوازی برای شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.»

مهدی غلامی، دبیر جشنواره، درخصوص نگاه ویژه‌ي جشنواره به نوجوانان می‌گوید: «گروه سنی الف، در این جشنواره، مختص نوجوانان است. تمرکز ما بیش‌تر روی آموزش این گروه سنی است. چرا که توانایی بیش‌تر نوازندگان در سن‌های بالاتر تا حد زیادی شکل گرفته است و ما می‌خواهیم سطح نوازندگی نوجوانان را ارتقا ببخشیم.»

او اضافه می‌کند: «در این دوره، علاوه بر اهداي جوایز نقدی به نفرات برتر، به تمامی شرکت‌کنندگان یک ساز دف نفیس اهدا خواهد شد.»

دبیرخانه‌ي جشنواره از نیمه‌ي دوم تیرماه96 فعالیت خود را شروع کرده و قرار است علاقه‌مندان تا سی‌ام مرداد آثار خود را ارسال کنند. به اين ترتيب تا دوم شهریور نفرات منتخب برای اجرای زنده معرفي می‌شوند. هشتم شهریور هنرمندان به رقابت خواهند پرداخت و نهم شهریور در سالن شهید آوینی فرهنگ‌سرای بهمن مراسم اختتامیه‌ي جشنواره، با حضور هنرمندان سراسر کشور و اجرای زنده‌ي گروه دف‌نوازی جم، برگزار خواهد شد. هم‌چنین در مراسم اختتامیه از یک استاد پیش‌کسوت دف‌نوازی کشور، تجلیل خواهد شد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پايان مردادماه یک فایل ویدیویی بین پنج تا هفت دقیقه از دف‌نوازی خود را روي سی‌دی و همراه با مشخصات و دوقطعه عکس به نشاني پستی فرهنگ‌سرای بهمن (میدان راه‌آهن، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، شماره‌ي تماس: 55058831) ارسال کنند.

کد خبر 378325

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha