شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

در فاصله کمتر از ۲ هفته تا پایان تابستان و فرارسیدن‌ماه محرم، اجرای کنسرت‌های موسیقی در گوشه و کنار ایران به اوج رسیده و خوانندگان سنتی و پاپ و گروه‌های تلفیقی در تهران و دیگر شهرها روی صحنه می‌روند.

وزیر امور خارجه محبوب‌ترین مهمان اجرای کیهان کلهر بود.

به گزارش همشهري، يكي از خاص‌ترين اجراهاي چند روز گذشته همنوازي كيهان كلهر با رامبرانت تريو در تالار بزرگ كشور در تهران بود كه در 3شب پياپي با كمانچه‌اي در دست تركيبي شكوهمند از نوازندگي و بداهه‌نوازي را مقابل ديدگان دوستداران موسيقي و مهمانان سرشناس خود خلق كرد. موسيقيدان شهير ايراني و نامزد جايزه معتبر گرمي از حدود 20روز ديگر با رامبرانت تريو در شهر لندن هم روي صحنه مي‌رود.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه بي‌ترديد مهم‌ترين و محبوب‌ترين مهمان اجراي كلهر بود كه روي صحنه تالار بزرگ كشور با يادآوري كنسرت «همنوا با بم» براي استاد محمدرضا شجريان آرزوي سلامتي كرد. محمود دولت‌آبادي، مسعود و پولاد كيميايي، فاطمه‌ معتمدآريا، مجيد انتظامي، نادر مشايخي، رؤيا تيموريان و مسعود رايگان ديگر مهمانان كمانچه‌نواز زبردست موسيقي ايران بودند كه لب به تحسين اجراي او و گروه خارجي‌اش گشودند.

عليرضا قرباني كه 27مرداد آلبوم «فروغ» را در يزد رونمايي كرده بود، 16شهريور در مركز همايش‌هاي بين‌المللي برج ميلاد روي صحنه رفت و قطعات برگزيده اين آلبوم را براي مخاطبان خود خواند اما شايد جنجال بزرگ حوزه موسيقي را پرواز هماي رقم زد كه يكي از خبرنگاران موسيقي از لب زدن او در كنسرت هماي و مستان نو در كاخ نياوران خبر داد؛

اتفاقي كه پيش از اين براي عليرضا افتخاري رخ داده و حسابي حاشيه‌ساز شده بود. اين در حالي است كه براي [به‌اصطلاح] نخستين اپراي ايراني بليت‌هاي 150 و 200هزار توماني فروخته مي‌شود. كنسرت-نمايش «سي» كار مشترك همايون شجريان و سهراب پورناظري هم كه از مدت‌ها پيش در فضاي باز كاخ نياوران اجرا مي‌شود، پس از چندبار تمديد امروز براي آخرين‌بار روي صحنه مي‌رود. بليت‌هاي 25 تا 195هزار توماني اين كنسرت - نمايش براي اجراي ساعت22:30 يكشنبه به پايان رسيده است.

کد خبر 381499

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha