دوشنبه ۵ آذر ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۸
۰ نفر

کریم اعظمی: درخشش هادی شکوری در العربی باعث شده مسئولان این باشگاه به او پیشنهاد بدهند قراردادش را تمدید کند، ولی هدف این مدافع حضور در یکی از لیگ‌های اروپایی است.

شکوری در این خصوص می‌گوید: تمایلی ندارم سال آینده هم در العربی باشم و اگر شرایط مهیا شود به یکی از لیگ‌های اروپایی خواهم رفت.

  •  پس از گذشت 9 بازی در رده سوم قرار دارید. به نظر تو عملکرد العربی راضی‌کننده است؟

با شرایطی که در دور اول مسابقات داشتیم، نتایج راضی‌کننده است. ما با آسیب‌دیدگی چند بازیکن تأثیرگذار خود مواجه شدیم و تعداد بازیکنان خارجی تیم هم تکمیل نشده بود. ضمن اینکه ملی‌پوشان العربی هم با حضور در اردوی تیم ملی قطر فقط یک روز مانده به انجام بازی‌های باشگاهی به تیم ملحق شدند و این مشکلات ما را دوچندان کرده بود.

  •  فکر می‌کنی العربی شانس قهرمانی داشته باشد؟

شک نکنید که یکی از مدعیان جدی هستم. لیگ قطر در 3 دور برگزار می‌شود و با پایان یافتن دور اول هنوز 18 بازی دیگر در پیش داریم و می‌توانیم به صدر جدول صعود کنیم.

  •  ولی الغرافه و السد شرایط بهتری دارند؟

 با الغرافه و السد به ترتیب 4 و یک امتیاز فاصله داریم و به هیچ عنوان ناامید نیستیم. در ضمن چند بازیکن خارجی هم به العربی آمده‌اند که این موضوع شرایط ما را بهتر کرده است.

  •  در حال حاضر چند بازیکن خارجی در العربی بازی می‌کنند؟

 2 بازیکن عرب داریم و به غیر از من پیسکولاچی از آرژانتین، سلیمان کیتا از مالی و مارسیو که سال گذشته در مارسی فرانسه بازی می‌کرد، به العربی آمده‌اند. در مجموع 6 بازیکن خارجی در این تیم حضور دارند.

  • در هر 9 بازی قبلی العربی در ترکیب ثابت بوده‌ای، درست است؟

بله، من و پیسکولاچی تنها بازیکنانی هستیم که در هر 9 بازی 90 دقیقه برای العربی بازی کرده‌ایم که رکورد جالب توجهی است. خوشبختانه روزنامه‌های قطری هم از بازی‌های من تعریف می‌کنند و معتقدند تأثیر زیادی در برطرف کردن نقاط ضعف خط دفاعی العربی داشته‌ام. من به خبرنگاران قطری گفتم که هنوز شکوری واقعی را ندیده‌اید، چون معتقدم باید مثل زمانی‌که در ایران بازی می‌کردم، در گلزنی هم موفق عمل کنم.

  •  اتفاقاً در گلزنی چندان موفق نبوده‌ای.

بله، در جام حذفی 2 گل زدم، ولی از آن به بعد مدافعان حریف یارگیری فشرده‌ای با من دارند و اجازه نمی‌دهند روی ضربات ایستگاهی به راحتی گلزنی کنم. در ضمن وظایف دفاعی من بیشتر شده و نمی‌توانم مثل گذشته نفوذ کنم.

  • برای العربی در چه پستی بازی می‌کنی؟

در 3 بازی اول که از سیستم 2-4-4 استفاده کردیم، در پست دفاع راست بازی می‌کردم، ولی از هفته چهارم سیستم تیم به 2-5-3 تبدیل شد که در 3 بازی دوم هافبک راست بودم و در 3 بازی آخر به عنوان دفاع یارکوب به میدان رفته‌ام.

  • چند هفته پیش شایعه شد که قرار است با پرسپولیس قرارداد ببندی.

در ابتدای فصل با کاشانی مذاکره کردم ولی با العربی قرارداد رسمی بسته بودم و آنها با جدایی‌ام مخالفت کردند و حتی پول بیشتری به من دادند. دوست داشتم برای پرسپولیس بازی کنم و مدتی پیش هم که به ایران آمدم شایعه شد با این تیم قرارداد می‌بندم، ولی چنین کاری غیرممکن است.

  •  اگر قراردادت تمام شود، به پرسپولیس می‌آیی؟

 هدف اولم رفتن به اروپاست و به طور جدی پیگیر کارهایم هستم. دوست دارم در لیگ ایتالیا بازی کنم و شک نکنید برای رسیدن به این هدف، نهایت تلاشم را به کار خواهم بست.

  •  قبول داری جذابیت‌های لیگ امارات بیشتر از لیگ قطر است؟

خیر، به نظر من سطح فنی لیگ قطر بالاتر است و حضور 6 بازیکن خارجی در اکثر تیم‌ها، جذابیت مسابقات را بیشتر کرده . در ضمن لیگ امارات به طور مداوم تعطیل می‌شود که این موضوع روی کیفیت آن تأثیر منفی می‌گذارد.

  • بازی‌های لیگ‌برتر ایران را دنبال می‌کنی؟

 بله، به نظر من پرسپولیس و استقلال مدعیان جدی قهرمانی هستند.

  • سپاهان شانس ندارد؟

 آنها به دلیل حضور در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، تیم خسته‌ای هستند و دوباره باید در این جام به میدان بروند. به نظر من سپاهان کم می‌آورد.

  •  نظرت در خصوص انتخاب سرمربی جدید تیم ملی چیست؟

به نظر من یک مربی سرشناس خارجی باید هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد و چند مشاور قوی ایرانی هم در کنار او فعالیت کنند. فقط امیدوارم مربی حرف‌گوش‌کن نیاورند و به سرمربی جدید اختیار تام بدهند.

کد خبر 37603

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز